Exotiska frukter får en egen vecka i kalendern - Exotic Fruit Week

Rubicons omtyckta juicer dricks, blandas och mixas över hela världen. Med målsättningen att öka intresset för juicer och frukter med exotiska smaker lanseras nu Exotic Fruit Week – en smakrik och inspirerande vecka för alla juiceälskare.

Rubicon har serverat fruktiga juicer i mer än 30 år. Lagom till sommaren vigs en hel vecka till att lyfta nyfikenhet, kunskap och inspiration för populära exotiska frukter.

• Vi ser en allt starkare trend mot att använda sig av exotiska frukter i köket. Under hela maj, och i synnerhet under vecka 22, lyfter vi fram några fantastiska exotiska frukter och låter alla som vill prova på och inspireras av en ny fruktkultur. Idén är en utveckling av den omåttligt populära Mango Week som bland annat arrangeras i Storbritannien, säger Loizos Papadopoulos, VD för Fontana Food

Exotic Fruit Week ett årligt tema

Under kampanjveckan kommer det att förutom priserbjudande bjudas på smakupplevelser i totalt 75 butiker runt om i landet. Hos ICA och Citygross kan alla som älskar frukt släcka törsten med Rubicons breda juiceutbud. Kommunikationen kommer också att stödjas av annonser, butiksmaterial och inspirationsfolder med allt som är värt att veta om juicer och exotiska frukter.

Goa mango, sötsyrliga passionsfrukten – men vad i hela friden är Guanabana?

En av smakerna som lyfts fram är Guanabana som är ursprungen från Amerikas tropiska klimat. Frukten, som ser ut som en grön taggig jordgubbe, har ett nyttigt innehåll och en spännande smakkombination av ananas och kanel. Frukten är en populär ingrediens i fruktdrycker och efterrätter runt om i världen.

Rubicons juicer finns i smakerna Mango, Watermelon, Guanabana, Lychee, Guava, Passion, Pomegranate och Papaya. Juicerna finns att köpa i välsorterade livsmedelsbutiker och kostar cirka 19 kronor.

För mer information vänligen kontakta:

Loizos Papadopoulos, VD för Fontana Food, tel 08-448 71 00, loizos@fontanafood.se

Max Collin, pressansvarig Fontana Food, tel 08-448 71 07, max@fontanafood.se

A story to tell. Sagan om Rubicon börjar för drygt 30 år sedan i ett kök i Storbritannien där två entreprenörer gör en banbrytande satsning i juicevärlden. Med passion för exotiska smaker och en strävan att göra något lite annorlunda föddes Rubicon exotiska juicer. Tre decennier senare av engagemang för att bli Storbritanniens marknadsledande inom exotiska juicedrinkar, erbjuder nu varumärket ett utsökt sortiment för hela sin törst- och exotisktörstande skara. Rubicon marknadsförs av Fontana Food AB.