Fonus Djuränklingar vinner guld i Svenska Designpriset

Fonus Djuränklingar vinner guld i Svenska Designpriset

Nu är det klart att Fonus kampanj Djuränklingar vinner guld i årets upplaga av Svenska Designpriset. Varje år dör ca. 90 000 människor i Sverige och det är inte ovanligt att ett sällskapsdjur lämnas kvar i sorg och saknad. Fonus har med kampanjen, tillsammans med Djurskyddet Sverige, hjälpt ensamma sällskapsdjur till nya hem och nya familjer.

Djuränklingar vinner guld i kategorin rörlig bild/film – identitet. Juryns motivering löd: ”För ett starkt och genomarbetat berättande, i en form som upplevs personlig och äkta”.

– Vi är oerhört stolta och glada för den här utmärkelsen. Initiativet med Djuränklingar får fantastisk fin respons och har tagits emot väldigt positivt, både av befintliga och potentiella kunder, våra medarbetare och i sociala medier, säger Lisa Vejlo Degerman, marknadschef inom Fonuskoncernen.

Svenska Designpriset är hela Sveriges tävling i design och kommunikation som är öppen för alla som arbetar med grafisk design, formgivning och kommunikation. Svenska Designpriset är 50% juryns röster och 50% folkets röster. Vinnarna korades genom en öppen omröstning på designpriset.se i september, och fick motta utmärkelserna via en digital webbsändning från Gothia Towers i Göteborg 21 januari.

Byrå: New Normal

Designer: Ivo Lundin Hatje Copy: Hannah Bengtsson

Illustratör/fotograf: Regi: Anders Hazelius Foto: Niklas Panthell

Projektledare: Johan Henriksson & Lisa Sjöstrand

Kund: Fonus

Fonus är Sverige mest anlitade begravningsbyrå och ingår i Fonuskoncernen som består av flera kända varumärken, bland annat Familjens Jurist och Vita Arkivet. Tillsammans erbjuder koncernen kvalitativa och prisvärda tjänster inom begravning och juridik med det gemensamma målet att göra människors vardag tryggare och vara ett stöd i beslut som rör livets stora frågor.

Relaterat innehåll