Food for Progress rekryterar toppsäljare från Unilever och Almondy

I januari anställde Food for Progress två Customer Success Managers som tillsammans med hela säljteamet ska snabba på tillväxten och därmed omställningen till en mer hållbar livsmedelsindustri. Gemensamt har de över 35 års erfarenhet inom dagligvarubranschen.

Mats Berg har jobbat på väletablerade företag inom livsmedelsbranschen i många år. Senast kommer han från Almondy AB där han jobbade i över fem år som säljchef i Norden. Dessförinnan har han jobbat som Key Account Manager på Brämhults Juice i åtta och ett halvt år och på Orkla Foods Danmark där han hade kundansvar för bland annat Coop, Axfood och Netto.

Gustav Orving har erfarenhet från stora internationella företag. Han har jobbat som Key Account Manager på Unilever i fyra år och på L´Oréal i nästan fyra år. På Food for Progress kommer han arbeta nära kunderna för att öka företagets tillväxt i Norden.

- Vi är väldigt glada över att Mats och Gustav har börjat hos oss. De båda har en gedigen erfarenhet från livsmedelsbranschen som kommer hjälpa oss växa och etablera vårt varumärke på nya marknader, säger Erik Gumabon, VD på Food for Progress.

Tillsammans har Mats och Gustav över 35 års erfarenhet inom dagligvarubranschen. De båda förflyttar sig nu från väletablerade företag till den växtbaserade marknaden där de kommer bygga tillväxt för Food for Progress erbjudande på en snabbväxande marknad.

- Det känns väldigt meningsfullt att jobba på Food for Progress och bidra till en ökad konsumtion av växtbaserad mat, säger Gustav Orving, CSM på Food for Progress.

- Jag ser fram emot att etablera kontakt med Food for Progress nuvarande och potentiella kunder, samt få chansen att utveckla kategorin för att driva verksamheten framåt, säger Mats Berg, CSM på Food for Progress.

• foodforprogress
  • food for progress

Food for Progress is the Swedish independent producer of plant-based food, signing big players and small startups in tune with one planet food. Co-creation is core value and making tasty, nutritious food hits the goal.

Amanda Holmqvist

Press contact 076-027 82 94