Foodmarks Hållbarhetsrapport 2021

Foodmarks Hållbarhetsrapport 2021

I vår senaste hållbarhetsrapport kan du läsa om de resultat som vi uppnått under 2021, så som att:

🌱 Från och med 2021 enbart köper 100% förnybar el

🌱 Under 2021 har uppnått att all den marina råvara som vi använder till våra produkter är 100% grönlistad och certifierad råvara

🌱 Under året tog viktiga kliv framåt i vårt förpackningsarbete genom att vi fortsatte fasa ut den svarta ickesorteringsbara plasten, vilket innebar en reducering av 34 ton ej återvinningsbart material

🌱 Under 2021 har minskat vår vattenförbrukning med 7,5%

I vår hållbarhetsrapport kan du dessutom ta del av vår klimatambition och hur vi arbetar med vår hållbarhetsstrategi som är baserad på FNs hållbarhetsmål 2, 3, 8, 12, 13 och 17 och som täcker områdena livsmedelssäkerhet, konsumenters hälsa, arbetsmiljö och säkerhet, mångfald och jämställdhet, etik i leverantörskedjan, förpackningar samt minskad klimatpåverkan genom reducerat matsvinn, vatten och avfall.

Klicka här för att ta del av vår femte och senaste hållbarhetsrapport.

Trevlig läsning!