Budjätten utmanar och expanderar ytterligare

Budjätten utmanar och expanderar ytterligare

Nu tar q-handelsbolaget foodora ytterligare ett steg och tar sig in på leveransmarknaden. foodora har inlett ett nytt samarbete med SaaS-bolaget Ingrid. Ett samarbete som möjliggör att foodora att blir ett nytt leveransalternativ när kunden beställer sina varor på nätet, från exempelvis klädbutiker och apotek. Det innebär snabb hemleverans, måndag till söndag.

Ingrid förbättrar leveransupplevelsen för alla som handlar på nätet. Genom att koppla samman e-handlare med fraktbolag kan Ingrid erbjuda konsumenter det leveransalternativ som passar kunden bäst. Samarbetet med Ingrid innebär att foodora blir ett valbart alternativ för miljoner svenskar och tar ett strategiskt steg in i paketbranschen - därmed blir foodora en stark utmanare till bland andra Budbee, Airmee och Instabox.

foodora är ledande aktör inom snabba hemleveranser och kommer med sitt intåg ändra spelplanen, då få andra aktörer kan erbjuda hemleverans på väldigt kort tid, sju dagar i veckan.

- Vi kan last mile och har infrastrukturen på plats, och att vi nu går in i paketbranschen är därför ett väldigt naturligt steg för oss att ta. För foodora finns det oändliga möjligheter att bredda affären. Vi har en enorm handelsplats för digitala handel och nu blir vi även ett fraktbolag. Vi är pionjärer inom många olika områden och kan nu vässa branschen med Ingrids hjälp, säger Hans Skruvfors, vd och koncernchef foodora.

- Folk som handlar på nätet förväntar sig leveranser på sina villkor. För vissa varor vill konsumenten inte vänta alls. De vill ha supersnabb och miljövänlig leverans. Vi på Ingrid är glada över att kunna tillgodose detta behov tillsammans med foodora. De är likt oss ett bolag som innoverar snabbt och det ska bli mycket intressant att se dem ta ytterligare steg på marknaden säger Piotr Zaleski, vd och medgrundare av Ingrid.

foodoras nya leveranstjänst kommer börja med pilottester och det nya fraktalternativet kommer implementeras hos ett flertal aktörer inom närtid.

foodora är idag Sveriges populäraste Q-handelsplattform för hemleverans. Bolaget finns i Norden och är en del av det globala företaget Delivery Hero med säte i Berlin. foodora har över 8000 anslutna butiker och restauranger i Sverige. Bolaget finns på över 200 platser runt om i landet, varav över 60 platser sker hemleverans genom foodoras anställda bud.