foodora fortsätter med fjolårets succé - julgranar on demand

foodora fortsätter med fjolårets succé - julgranar on demand

Q-handelsbolaget och Svenska granar fortsätter sitt samarbete och ska varje helg fram till jul ge foodoras användare på plattformen möjlighet att beställa julgranar, leverans sker som vanligt på kort tid, samma dag. I år har sortimentet utökats så att det även kommer att vara möjligt att beställa julpynt och ved.

Julgranarna kommer från svensk julgransodling som har varit i drift sedan 1982. Nu kan Stockholmarna äntligen få en av de vackra julgranarna levererade ända hem till dörren - redan samma dag. Svenska granar gör jobbet åt kunden och väljer ut de finaste granarna för snabb leverans, och har nöjd-kund-garanti.

- Vi är idag Nordens populäraste q-handelsplattform för restaurangmat, dagligvaror och retail. Svenskarnas behov av snabba leveranser ökar markant hela tiden. Det känns roligt att vi kan hjälpa våra kunder genom att återigen erbjuda julgranar via plattformen, men även ytterligare produkter såsom ved och julgransdekorationer, säger Joakim Slettengren vice vd foodora Sverige.

- Efter förra årets succé känns det helt rätt att fortsätta samarbetet med foodora där vi ger Stockholmare möjlighet att få sin julgran och julpynt hemlevererat med rekordfart. Det ska vara enkelt, tryggt, och smidigt att inhandla årets julgran. Inte en heldags process som bidrar till ännu mer julstress. Nu är granen endast ett knapptryck och 30 minuter bort, säger Oscar Stark, Svenska granar.

Förutom Svenska granar har foodora samarbete med Skånska Julgranar som går att beställa i Lund och Malmö, Lindomegranen finns för beställning i Göteborg och Julgran24 går att beställa i Umeå.

foodora is today the Nordic region's most popular platform for home delivery. The company is located in Sweden, Norway, Finland and now also Denmark and is part of the global company Delivery Hero, based in Berlin. foodora has thousands of connected restaurants on its platform, a number that grows every day.

More information can be found at www.foodora.com