foodora market etableras i Umeå och Borås

foodora market etableras i Umeå och Borås

De nya dagligvarubutikerna är placerade strategiskt centralt, så att så många som möjligt av de boende i området kan handla mat med snabb hemleverans från 15 minuter. Q-handelsbolaget tar genom sina butiker ett starkare grepp om fler orter i Sverige.

foodora market är butiken som stöper om spelplanen för aktörer inom livsmedelsbranschen, då q-handelsbolaget kan leverera allt från Mjölk till välling och batterier på kort tid. Med de två nya butikerna som öppnas har foodora redan 18 matbutiker.

- Vi är ett bolag som har infrastrukturen redo och den kan snabbt implementeras runt om i hela Sverige. Det känns verkligen roligt få vara med och vara den drivande kraften i den här spännande utvecklingen som sker just nu i dagligvarubranschen, säger Hans Skruvfors koncernchef foodora.

Om foodora market
Den första foodora markets öppnade i september 2020 i Stockholm. Därefter har etableringen av butikerna gått fort. Butikerna är uppbyggda på ett helt annorlunda sätt är den traditionella butiken. Genom data vet foodora vilka varor som säljs mest och butiken är uppbyggd efter dessa insikter. En plockning av två matkassar tar i genomsnitt endast 3 minuter.

foodora markets finns idag i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Uppsala, Linköping, Norrköping, Uppsala, Hägersten, Johanneshov, Helsingborg, Umeå och Borås.

foodora är idag Sveriges populäraste Q-handelsplattform för hemleverans. Bolaget finns i Norden och är en del av det globala företaget Delivery Hero med säte i Berlin. foodora har över 8000 anslutna butiker och restauranger i Sverige. Bolaget finns på över 200 platser runt om i landet, varav över 60 platser sker hemleverans genom foodoras anställda bud.