foodora tillsätter ny logistikchef

foodora tillsätter ny logistikchef

Q-handelsbolaget foodora växer och har på kort tid rekryterat många vassa stjärnor till nyckelpositioner. Det senaste tillskottet är Daniel Gustafsson Raba som blir foodoras nya logistikchef och ska fortsätta utveckla bolagets mycket sofistikerad logistiklösning för snabba hemleveranser.

Daniel Gustafsson Raba har en bakgrund som operativ chef på Fiskeriet men har även en lång gedigen bakgrund från mejeribolaget Arla. Daniel ersätter John Denbratt som blir foodoras operativa chef.

- Det känns bra att Daniel nu finns på plats. Han kommer ta vid mitt arbete att sköta den dagliga utvecklingen av vår enorma budflotta som hela tiden växer sig allt större. I en föränderlig värld behöver vi säkerställa så att vi ligger ett steg före i allt vi gör och det kan vi fortsätta att göra med Daniels hjälp, säger John Denbratt, operativ chef foodora.

- Jag har haft siktet inställt länge på foodora. De är ett bolag som leder förändringen framåt just nu. Det känns verkligen spännande att jag får vara en del av resan och samtidigt få vara med utveckla framtidens leveranser som kommer vara endast några minuter från kundens dörr, säger Daniel Gustafsson Raba, logistikchef foodora.

foodora är idag Sveriges populäraste Q-handelsplattform för hemleverans. Bolaget finns i Norden och är en del av det globala företaget Delivery Hero med säte i Berlin. foodora har över 7500 anslutna butiker och restauranger i Sverige. Bolaget finns på över 200 platser runt om i landet, varav över 60 platser sker hemleverans genom foodoras anställda bud. Mer information finner du på www.foodora.se