foodora växer med 50 ICA-butiker från norr till söder

foodora växer med 50 ICA-butiker från norr till söder

Q-handelsbolaget framfart ser inte ut att sakta ned under 2023. Nu har även lokala ICA-handlare anammat dagens digitala handel, q-handel. Det innebär att svenskarna runt om i hela Sverige genom foodora kan handla fullt sortiment på ICA och få snabb hemleverans 30 minuter senare.

Många ICA-butiker anslutit sig för att tillhandahålla snabba hemleveranser genom foodoras anställda bud. Fler butiker står på tröskeln att ansluta sig inom kort. foodora fortsätter att växa kraftigt och finns idag på över 330 olika platser runt om i Sverige. Bolaget når över 90 procent av den svenska befolkningen, en befolkning vars efterfrågan på snabb hemleverans har ökat markant.

- Att lokala ICA-butiker ansluter sig till oss är ännu ett starkt kvitto på att q-handeln är här för att stanna. Vi är ett bolag som värnar om samarbeten med aktörer som är villiga att tänka nytt och innovativt. Jag är helt övertygad om att det är morgondagens recept för framgångsrika företag. Min ambition är att bredda foodora och att göra det snabbt, säger Hans Skruvfors och fortsätter;

- Det känns verkligen roligt att leda ett företag som expanderar och samtidigt möter människors behov av snabb leverans. Vi har en solid infrastruktur som vi snabbt kan applicera i hela Sverige. Snabba hemleveranser är vi bäst på avslutar Hans Skruvfors, vd foodora

Här finns alla ICA-butiker just nu på foodora:
Trollhättan, Borlänge, Malmö, Gävle, Huddinge, Stockholm, Växjö, Karlstad, Norrviken, Östersund, Trångsund, Bromma, Luleå, Helsingborg, Köping, Göteborg, Västerås, Jönköping, Uppsala, Norrköping, Lidköping, Enköping, Alingsås, Linköping, Falkenberg, Visby, Ängelholm, Värnamo, Piteå och Hudiksvall.

foodora is today the Nordic region's most popular platform for home delivery. The company is located in Sweden, Norway, Finland and now also Denmark and is part of the global company Delivery Hero, based in Berlin. foodora has thousands of connected restaurants on its platform, a number that grows every day.

More information can be found at www.foodora.com