Pizzeria Planeten är Växjös bästa pizzeria

Pizzeria Planeten är Växjös bästa pizzeria

Det blev pizzeria Planeten som tog hem titeln Växjös bästa pizzeria - de landade med ett helhetsbetyg på 4,52 av 5,00.  Resultatet baseras på kundernas betyg de ger när de beställer maten via nätet. OnlinePizza.se med över 1000 anslutna restauranger utser varje år Sveriges bästa pizzerior. Listan baseras på de över 30 000 omdömen som lämnats under 2013.

I Växjö stod slutstriden om årets bästa pizzeria mellan tre av de tio anslutna restaurangerna till OnlinePizza.se. Tillsammans har de under 2013 hanterat över 13 000 beställningar via nätet och smartphones och det var kundernas betyg som avgjorde vilken pizzeria som slutligen kammade hem priset.

Årets bästa pizzeria i Växjö
Den pizzeria som fått högst betyg i Växjö och därmed vinner titeln Växjös bästa pizzeria 2013 är Pizzeria Planeten på Alegatan 28, telefon 0470-14311.

– Allt fler använder nätet för att beställa, betala och få sin mat hemkörd. Via vårt system blir de omdömen kunderna ger viktigt för våra anslutna restauranger. Det skapar dessutom en sund konkurrens mellan pizzeriorna i Växjö vilket i slutändan gynnar kunderna, säger Anders Signell, VD för OnlinePizza.se.

För att se lokala och nationella vinnare, se det bifogade dokumentet "Lokala och nationella vinnare - Sveriges bästa pizzerior 2013".

För mer information:
Anders Signell, VD OnlinePizza.se: 072-572 20 10, anders@onlinepizza.se
Josefin Jerndahl, presskontakt OnlinePizza.se: 073-515 04 29, josefin@onlinepizza.se

Såhär går bedömningen av Sveriges bästa pizzerior till
För att kunna utses till sin stads bästa pizzeria eller till de topp 10 bästa pizzeriorna i Sverige har olika krav utformats för att ta fram ett så pålitlig resultat som möjligt. För att kvalificera till den lokala tävlingen måste pizzeriorna ha varit anslutna till OnlinePizza.se i sex månader, räknat från den 31 december, samt haft minimum av antal omdömen som motsvarar eller är över stadens snitt i antal omdömen. Detta snitt skiljer sig från stad till stad.

För att kvalificera till den nationella topplistan måste man ha varit ansluten till nätverket i minst sex månader, ha vunnit i sin stad, samt erhållit ett minimum av röster som motsvarar landets snitt bland pizzeriorna som är i topp. Detta gör att pizzerior som har ett högt betyg men för få omdömen eller beställningar inte kvalificerar till tävlingen. Upptäckt fusk tas bort och restaurangen utesluts ur tävlingen. Betygssnittet mäts under perioden juni 2013 - december 2013. Officiella utnämningar redovisas endast för städer där det finns minst tre anslutna pizzerior till OnlinePizza.se.

Om OnlinePizza.se
OnlinePizza.se är Sveriges första, och största, rikstäckande internettjänst för beställning och hemleverans av mat och dryck. Tjänsten är idag maknadsledande i Sverige, Finland och Polen. De över 1000 anslutna restaurangerna levererar främst pizza, kebab, falafel och sallader, men också mat som sushi och indisk mat. Tjänsten möjliggör för beställaren att enkelt välja ingredienser samt betalsätt. Onlinepizza.se grundades i Linköping 2005 och har 35 anställda. Mer information finner du på www.onlinepizza.se