​Trycket på foodora ökar i ottan

​Trycket på foodora ökar i ottan

Det ökade behovet av hemleverans har accelererats markant den senaste tiden. foodora som är marknadsledande inom hemleverans av mat utökar nu sin tjänst till att även erbjuda tidiga frukostar - vardagar såsom helger.

En bra start på dagen börjar med en god och färsk frukost. Nu kan Stockholmarna njuta av ett en färsk café-frukost, fast hemma. Tjänsten lanseras i Stockholm den 1 september, inom kort även i Göteborg och Malmö för att sedan bli tillgängligt i flera städer i Sverige.

Bland de restauranger och bagerier som kommer har frukost i sitt sortiment är bland många andra: Joe & The Juice, Espresso House, Thelins, Greasy Spoon, Pom & Flora, Mahalo samt Bröd & Salt.

- Just nu har vi ett väldigt högt tryck på vår tjänst, därför utvidgar våra leveranstider samt utbud. Frukost har varit efterfrågat bland våra kunder, något som vi hörsammar och levererar snabbt på, säger Hans Skruvfors, och fortsätter;

- Att införa tidiga leveranser är även ett sätt att underlätta för det lokala bageriet att stärka sin digitala affär i en tuff tid. Genom foodora får de en ytterligare kanal och kundgrupp att sälja till, avslutar Hans Skruvfors, vd foodora Sverige.

foodora är idag Sveriges populäraste Q-handelsplattform för hemleverans. Vi är en del av det globala företaget Delivery Hero Holding med säte i Berlin, Tyskland, och finns representerade i mer än 40 länder. Vi har idag över 4500 anslutna restauranger i Sverige som erbjuder utkörning och takeaway över hela landet. Hos oss arbetar närmare  2000 personer med bland annat försäljning, marknadsföring, ekonomi, kundtjänst, logistik samt teknik/produktutveckling.