Pressmeddelande -

Reptilmönstrat, nitar och sneakers med klack − Footway tipsar om vinterns största skotrender

Äntligen är det dags att frossa i säsongens skonyheter. Våga djurmönstrat, nitdetaljer och tofsar. Eller gå in köldsäsongen i ett par skinn- eller mockastövlar med höga skaft – ju högre desto bättre! Footway har fyllt på sortimentet med mängder av nyheter, och presenterar här vinterns säkraste stilkort.

Detaljer, detaljer och åter detaljer – det är vinterns starkaste trend, som syns tydligt bland nyheterna hos Footway, en av de snabbast växande skobutikerna på nätet. Boots och loafers med nitar, stenar, strassdetaljer och fransar är helt rätt vintern 2012. Även tofsar är trendigt − för såväl henne som honom. Och ett hett tips för den stilmedvetna är att satsa på en klassisk och nedtonad garderob, och istället låta skorna sticka ut.

I vinter är det också helt i sin ordning att leka med längder, och en av de största trenderna på damsidan är stövlar med höga skaft, som inte kan bli nog för höga!

Den urbana reptiltrenden håller stadigt i sig, och särskilt ormmönstrade skor och accessoarer är att räkna med denna säsong. Detta gäller även de klassiska leopardfläckarna som passar både till vardag som till fest.

För den som inte vill sticka ut fullt så mycket är snörkängor eller de klassiska Chelsea-bootsen moderiktiga alternativ i vinter. Så är även sneakers med inbyggd kilklack. De sportiga influenserna har genomsyrat såväl klädmodet som skomodet under hela året, och bekväma sneakers med kilklack syns därför i lite kraftigare modeller nu till vintern.

I enlighet med årstiden är färgskalan mörk, och bland accentfärgerna på skor och stövlar märks särskilt smaragdgrön, blå, senapsgul och oxblod.

Nyckelord för vinterns skotrender
Höga stövelskaft – ju högre desto bättre!
Farligt djurmönstrat – gärna ormprint eller leopard
Nitar i alla former
Dinglande tofsar
Kilklackar – särskilt på sneakers