Fordonsbolaget byter namn till Wowto: "Vi går all in"

Fordonsbolaget byter namn till Wowto: "Vi går all in"

Fordonsbolaget byter namn till Wowto och flyttar samtidigt in i nya premiumlokaler längs E4:n norr om Stockholm. “Vår nya anläggning ska vara ett utflyktsmål för Sveriges alla bilälskare”, säger vd Peyman Sabet.
Under våren byter bilhandlaren Fordonsbolaget namn till Wowto. Namnbytet sker i samband med att bolaget flyttar in i sin nya 11 000 kvadratmeter stora anläggning bredvid E4:n vid Rosersberg norr om Stockholm. Samtidigt signalerar namnbytet en storsatsning från Wowto som i slutet av 2022 fick nytt ledarskap. Under vd Peyman Sabet, tidigare Nordenchef för Michelin, ledning hoppas bolaget kunna ta ytterligare steg på sin tillväxtresa.

Efter att tidigare ha varit både licensierad Honda-återförsäljare och sålt begagnade bilar har Wowto sedan en tid tillbaka varit helfokuserade på det sistnämnda. Med sin nya bilhall får de kapacitet att hålla fler bilar och erbjuda kunderna en helhetslösning för handplockade begagnade bilar, från tester till försäljning och service. Hos Wowto hittar kunderna modeller från varumärken som Ferrari och Lamborghini till Volvo och Volkswagen.

– Det senaste året har vi jobbat hårt med att lägga en grund för vårt nästa kapitel. Trots tuff konjunktur går vi “all in” på vår satsning och hoppas kunna dubbla omsättningen till 2027. Vår nya anläggning ska vara ett utflyktsmål för alla i Sverige med bildrömmar, säger Peyman Sabet, vd på Wowto.

Så hur ska Wowto lyckas med sina planer? Utöver den nya anläggningen satsar Wowto på att hitta en tydligare röd tråd i hela verksamheten och på att kompetensutveckla sin personal. Den röda tråden handlar om att alla kunder som kommer i kontakt med bolaget ska få en “wow” upplevelse, oavsett om de besöker bilhallen eller går in på Wowtos sajt.

– Vi har en stark entreprenörsanda i bolaget och vet att kunskap bygger förtroende. Därför satsar vi mycket på att rekrytera de bästa och kompetensutveckla vår befintliga personal. Vi ser oss själva som coacher snarare än bilhandlare, coacher som hjälper våra kunder att göra en bra bilkarriär, säger Peyman Sabet.

I samband med namnbytet och den nya anläggningen kommer Wowto även lägga ytterligare krut på sin redan framgångsrika sociala medier-närvaro. I dagsläget har de med 87 000 följare ett av de största företagskontona i Sverige, oavsett bransch.

Om Wowto

Wowto är en helhetsleverantör inom bilhandeln som utöver att sälja handplockade begagnade bilar även reparerar och servar kundernas bilar. På bolaget jobbar några av Sveriges kunnigaste bilexperter som hjälper kunderna att förverkliga sina bildrömmar. Bolaget har sedan starten 2012 varit en föregångare inom bilhandeln och var bland annat först ut i branschen med att erbjuda distansköp. Genom dedikation, hårt arbete och personlig service har bolaget kommit att omsätta över 700 miljoner kronor. 2024 flyttar Wowto in i nya lokaler och ger sig därmed ut på en ambitiös tillväxtresa.

Adam Lassoued

Presskontakt Chief Marketing Officer +4676-814 74 70 LinkedIn

Välkommen till Fordonsbolaget AB!

Efter flera år i branschen och åtskilliga tusen bilar sålda kan du känna dig trygg när du köper, säljer eller reparerar din bil hos oss. Med vårt Distanspaket erbjuder vi onlineköp med samma villkor som vilket annat onlineköp som helst. 14 dagars öppet köp, fri frakt och fri retur samt leverans inom 72h. Vi jobbar dagligen med att du ska få den absolut bästa och mest effektiva kundmötet genom smarta lösningar och service i världsklass. Med nytänkande och framåtanda växer vi konstant och har sedan starten 2012 blivit över 25 drivna medarbetare.

Fordonsbolaget AB
Råbäcksvägen 1