Född ur en vision. Skapad för elektrisk körglädje – helt nya BMW iX.

FRÅN VISION TILL VERKLIGENHET - NYA BMW IX.

Med ett år till lansering kan BMW Group nu bjuda på en inblick i det högteknologiska flaggskeppet iX – en modell som sammanför de senaste framstegen inom elektrifierad mobilitet, autonom körning och connectivity, och därmed sätter en ny standard samt levererar en modern körupplevelse med förare och passagerare i centrum.

Under andra halvan av 2021 släpps BMW iX på marknaden. En modell som representerar den nya generationen av personbilar, som kommer att omdefiniera körupplevelsen och förändra känslan av utrymme inuti bilen samt relationen mellan fordonet och dess passagerare. BMW iX är den första modellen som bygger på BMW Groups nya, modulära och skalbara plattform – inriktad på nytänkande design, hållbarhet, körglädje, mångsidighet och lyx. I BMW iX förnyas det framgångsrika fordonskonceptet Sports Activity Vehicle – med en modell som från första penseldrag är skapad för helt elektrifierad mobilitet, med fokus på hållbarhet, rymlighet och interiört välbefinnande.

BMW iX ger uttryck för den centrala roll som BMW i-varumärket har som BMW Groups ”framtidsverkstad”, som ska driva innovationen framåt inom företaget, med ambitionen att transformera personlig mobilitet.

”BMW Group strävar alltid efter att återuppfinna sig själv. Det är en central del av vår företagsstrategi, och BMW iX ger uttryck för detta i en extremt koncentrerad form”, säger Oliver Zipse, styrelseordförande för BMW AG.

Lär känna BMW iX:

Design utöver det vanliga.
Den exklusiva och eleganta designen skapar tillsammans med panorama-glastaket en känsla av att befinna sig i en lounge med maximal komfort.

Shy Tech-funktioner.

De senaste Shy Tech-funktionerna är en del av BMW iX unika detaljer och design. De smarta materialen sätter design i fokus medan tekniken finns där när du behöver den.

Enastående räckvidd.

BMW iX är utformad för långa sträckor med en räckvidd på över 600km*. Med upp till 200 kW maximal laddningseffekt laddar du från 10 till 80 procent på mindre än 40 minuter.
Läs mer!

Upptäck din personliga favoritplats på fyra hjul – BMW iX.
Luta dig tillbaka och följ med på en resa in i framtidens elektriska körglädje.
Se filmen!

Välkommen till oss på Förenade Bil. Vi berättar gärna mer om bilen för dig och håller dig uppdaterad när den kommer att finnas tillgänglig för beställning.

Vänliga hälsningar
Förenade Bil AB