Byle Gård 10 år

Byle Gård 10 år

För tio år sedan övertog Förenade Care vårdgivaransvaret för Palliativa Vårdenheten Byle Gård i Täby. 10-års jubileet firades med smörgåstårta för all personal.

De 10 åren har präglats av ständig utveckling och kvalitetsförbättringar. Uppdraget har utökats och nya patientgrupper har tillkommit.

Patienter och närstående förmedlar på olika sätt uppskattning för den palliativa vårdens helhetssyn, vårdfilosofi samt vårdformerna slutenvård och avancerad hemsjukvård. En anhörig uttrycker: ”Denna vård borde ni göra mer reklam för!”, en annan: ”Tänk om vi känt till er tidigare!”. ”Äntligen blev vi sedda hela familjen”, skriver en tonårspappa i en anhörigenkät.

Verksamhetens vision är att förmedla trygghet genom kompetens samt utveckla och sprida kunskap om arbetssätt enligt den palliativa vårdfilosofin.