Bild: Krokoms kommun.

Grattis Krokoms kommun och Linda Näsén, upphandlingssamordnare!

Krokoms kommun har nyligen tilldelats Anbudspriset för objektsupphandlingen av ett äldreboende som Förenade Care ska driva.

– Krokom är ett bra exempel på att även små kommuner kan ha en god nytta av att anlita privata aktörer för att bygga ett nytt äldreboende, men också vikten av en genomtänkt upphandlingsprocess, säger Anna Bergendal på Vårdföretagarna.

– Nyckeln till en lyckad upphandlingsprocess är bra kommunikation mellan upphandlaren och leverantörer. Och det är precis vad priset lyfter fram. Linda Näsén, upphandlingssamordnare i Krokoms kommun har använt dialog inom alla delar av upphandlingen vilket borgar för ett väl genomfört upphandlingsarbete, säger Ola Toftegaard på Svenskt Näringsliv.

Forenede Care är ett familjeföretag inom Äldreomsorg, Avancerad sjukvård i hemmet (ASIH), SPSV palliativ vård. Olika människors behov är centralt i alla delar av vår verksamhet. Vi vill göra skillnad, för människor, för samhället och för framtiden.