Förenade Care har vunnit kvalitetsupphandlingen av vård och omsorg i Lomma kommun

Förenade Care har vunnit upphandlingen av fem särskilda boende, all hemtjänst i ordinärt boende i Lomma kommun samt servicetjänster såsom inköp, tvätt och städning.

Högst kvalitetspoäng fick Förenade Care framför allt på områdena bemanning, arbetssätt och metoder.

Förenade Care kommer att, såsom den vunna upphandlingen av Rådans äldreboende i Sollentuna, sträva efter att erbjuda livskvalitet livet ut genom team bestående av Leva livet-inspiratörer och Leva livetombud för att stödja stimulans och skapa aktiviteter.

Avtalstiden är från och med 2013-03-01 till och med 2016-02-29 med möjlighet till två års förlängning vid två tillfällen.

Förenade Care AB är moderbolag för vård- och omsorgsverksamheten. Förenade Care ägs av Forenede A/S. Koncernen är privatägd med ca 8000 anställda. www.forenadecare.com