–Jag är glad över att vara tillbaka i Förenade Care och i min nya roll som måltidsutvecklare, säger Malin Andersson.

Malin Andersson tillträder rollen som måltidsutvecklare i Förenade Care

Malin Andersson har utsetts till måltidsutvecklare i Förenade Care som driver verksamheter inom vård och omsorg i Sverige med ca 4400 anställda. Förenade Care är del i den familjeägda Forenede koncernen, ett av de största omsorgs- och serviceföretagen i Norden. Koncernen består av två affärsområden, Care och Service fördelat på fyra bolag.

Uppdraget som måltidsutvecklare innefattar att utveckla- och kvalitetssäkra kost- och måltid samt egenkontroll inom livsmedelshygien. Malin kommer att arbeta med avtals- och hållbarhetsfrågor gällande livsmedel och tillagning samt hur vi skapar och ständigt förbättrar en god och säker måltidsmiljö.

–Att Malin träder in i rollen som måltidsutvecklare kommer vara till stort gagn för hela Förenade Care. Jag har arbetat med Malin i 10 år och kan bara gratulera oss på Förenade Care att hon tackade ja till tjänsten. Titti Gohed som är vår vård- och kvalitetschef får en kompetent och utvecklingsbenägen person i sin stab som kommer tillföra mycket både genom sitt arbete och genom sin personlighet, berättar Pernilla Lidén affärsområdeschef södra hos Förenade Care.

Förenade Cares måltidsutvecklare och MAS (Medicinskt ansvarig sjuksköterska) kommer att samverka gällande den friska kosten och den behandlande nutritionen. Malin kommer även att vara behjälplig med sakkunskap i uppstarter, utvecklingsprojekt, utbildning, råd och stöd.

Malin Anderson har tidigare arbetat i Förenade Care som kökschef, kostchef och senast som måltidschef innan hon gjorde en kort avstickare till en annan arbetsgivare.

–Jag är glad över att vara tillbaka i Förenade Care och i min nya roll som måltidsutvecklare. Jag har en lång erfarenhet av måltider inom äldreomsorgen både praktiskt och teoretiskt, och jag vet att en god måltidskvalitet är livsviktigt för våra äldre. Jag ser fram emot att tillsammans med Förenade Cares medarbetare skapa förutsättningar för att våra kunder/gäster/boende ska längta till varje måltid som serveras hos oss, säger Malin Andersson.

Förenade Care AB är ett av Sveriges ledande vårdbolag och en del av Forenede Koncernen. Koncernen är familjeägd med ca 9000 anställda. www.forenadecare.com