Familjeföretaget Forenede Service vinner stort avtal med Migrationsverket!

Familjeföretaget Forenede Service vinner stort avtal med Migrationsverket!

Forenede Service har vunnit ett fyraårigt avtal med Migrationsverket värt drygt ca 40 miljoner svenska kronor per avtalsår. Avtalet gäller lokalvård i avtalsområde Nord, Syd och Väst.

Kontraktet kommer att vara i drift tidigast den 1 februari 2024 i både Nord, Syd och Väst. Detta innebär att från den 1 februari 2024 blir Forenede Service serviceleverantör till Migrationsverkets 46 objekt. Specifikt innebär avtalet att Forenede Service kommer att tillhandahålla städning på 21 objekt i Nord, 11 objekt i Syd och 14 objekt i Väst.

I själva upphandlingen har Migrationsverket betonat parametrar som hög kvalitet i service och hållbarhet. Forenede Service är unika som leverantörer i kvalité och hållbarhet, säger Linnéa Leisten Bergman, Projektledare Försäljning & Miljöstrateg på Forenede Service.

- Vi är mycket glada och stolta över det fortsatta förtroendet och ser fram emot att kunna leverera hållbara städtjänster med fortsatt hög kvalité, säger Linnéa Leisten Bergman.

- Det är extra roligt att vi räknar hem ett uppdrag som Migrationsverket med tanke på att vi varit leverantör åt Migrationsverket sedan 2015. Vi har en lång relation till dem som kund vilket naturligtvis är kul, men det är framför allt riktigt glädjande för alla våra servicemedarbetare som gör ett fantastiskt jobb och som gör en verklig skillnad i vardagen, säger Håkan Palm, Projektledare Försäljning på Forenede Service.

För ytterligare information, kontakta:

Ann-Charlotte Ekwall, pressansvarig Forenede Service
+46 736 88 80 04, acek@forenade-service.se