Podcast med Mernosh Saatchi, vd Humblestorm, om resan från entreprenör till chef

Idag släpper Företagarna femte avsnittet i podcastserien #fftw. Den här gången träffar vi Mernosh Saatchi som utsetts till framtidens kvinnliga ledare bland it-företag i Sverige.

I podcasten berättar hon om hur hon vid 22 års ålder grundade den snabbväxande kommunikationsbyrån Humblestorm. Företaget har expanderat kraftigt och resan från entusiastisk entreprenör till chef över 40 anställda har varit tuff många gånger.

Mernosh Saatchi är sedan 2011 med i regeringens tillsatta Framtidskommission som en av nio externa ledamöter. Framtidskommissionen tillsattes av Fredrik Reinfeldt under Almedalen 2011. Reinfeldt leder arbetet själv som ordförande.

Lyssna direkt på www.foretagarna.se/4av5jobb

Företagarna är Sveriges största företagarorganisation. Vår uppgift är att skapa bättre förutsättningar för företagande i Sverige. Vi erbjuder våra medlemmar juridisk rådgivning, förmåner och ett brett utbud av nätverk och event. Företagarna är medlemsägda, medlemsstyrda och partipolitiskt obundna. Vi finns över hela landet med 19 regionkontor och 260 lokala nätverk och mötesplatser.