Pressinbjudan: Misstagens mästare och Årets företagare i Östersund

Onsdagen 9 april landar Företagarnas turné Misstagens mästare i Östersund. Med på resan är komikern Karin Adelsköld, entreprenören Per Holknekt och Företagarnas vd Elisabeth Thand Ringqvist. Utmärkelsen Årets företagare i Östersund kommer också att delas ut.

– Företagande handlar många gånger om att göra misstag och lära sig av dem. Under den här dagen delar Karin Adelsköld och Per Holknekt med sig av sina erfarenheter, förhoppningsvis kan det både ge inspiration och ny kunskap, säger Anette Tandberg, regionchef för Företagarna.

Turnén hade premiär för året i Stockholm i mitten av mars och besöker Jönköping och Gävle senare i år. Karin Adelskölds och Per Holknekts föreläsningar följs av ett panelsamtal om hur företagare kan få bättre affärer, där också Elisabeth Thand Ringqvist deltar.

– 350 företagare är anmälda och det kommer bli ett fantastiskt spännande program. Dessutom kommer också utmärkelsen Årets Företagare i Östersund att delas ut till en företagare som i år förtjänar det extra genom sitt sätt att driva företag och vara en god förebild för företagare, berättar Lena Svedevall, ordförande för Företagarna i Östersund.

Om föreläsarna:
Karin Adelsköld
har inte bara komiken och föreläsningar på sin hylla. Hon är dessutom en hängiven entreprenör och blev 2009 vald till en av Sveriges hetaste entreprenörer av tidningen Internetworld och fick ta emot Irisstipendiet från Kvinnor Kan.

Per Holknekt är en sann superentreprenör som startat fler än 20 olika företag, där det mest kända kanske är modeföretaget Odd Molly. Men så har det inte alltid varit. Per började som skateboardproffs, och blev sedan hemlös alkoholist. En uträknad person som rest sig igen och nått framgång efter många misstag.

Praktisk information:
Datum/tid: Onsdagen 9 april, kl 13.30-16.35
Plats: OSD, Petterson-Berger Hallen, Krondikesvägen 93, Östersund
Programmet: Information om programmet

Media är välkomna att delta och det kommer finnas möjligheter till intervjuer.
Föranmäl gärna ert deltagande.

För mer information, kontakta:

Anette Tandberg, regionchef Företagarna Jämtland-Härjedalen
070-663 25 10, anette.tandberg@foretagarna.se