Västernorrlänning på tredjeplats i Årets Unga Företagare i Sverige 2021

Härnösand. Företagaren och entreprenören Sophie Engström kammar hem tredjeplats på årets prestigefyllda tävling Årets Unga Företagare i Sverige 2021.

– Med en unik lyhördhet för vad kunderna efterfrågar, en osviklig känsla för vad de kommer att efterfråga och en stor portion kreativitet har Sophie Engström visat att hon överskrider alla hinder hon ställs inför. Sophie är en värdig pristagare och vi är riktigt stolta över att ha henne i Västernorrland, säger Joakim Sjöstedt, regionchef på Företagarna i Västernorrland.

Den kreativa entreprenören har ständigt nya idéer vilket resulterat i att familjeföretaget uppmärksammats flitigt både lokalt och nationellt de senaste åren. Hon har tagit emot flera utmärkelser för sina framtidsinriktade och kundanpassade lösningar. Att lyckas sälja 75 000 semlor på en säsong är bara ett exempel.

Juryns motivering:
Med familjen i ryggen och en imponerande kreativitet och lyhördhet har vår pristagare lyckats bygga ett bolag med stabil lönsamhet under många år. Ett starkt kundfokus har skapat en växande verksamhet som imponerar, särskilt sett till den geografiska placeringen. Mod, vilja och en unik känsla för framtida efterfrågningar har tagit pristagaren hit och vi är säkra på att resan är långt ifrån slut. Ett besök hos vår vinnare är verkligen något att rekommendera om du vill tanka energi.

Om Årets Företagare
Utmärkelsen Årets Företagare har gamla anor. Redan för över 80 år sedan delades föregångare till dagens utmärkelse ut. Från mitten av 1980-talet har Årets Företagare korats lokalt och sedan 2007 väljs även en vinnare för hela landet.

Årets Företagare delas ut till en företagare som utfört en prestation i sin kommun och som genom sitt sätt att vara fungerar som en förebild för andra företagare. Alla branscher kan premieras samt företagande inom olika tjänstesektorer.

• årets företagare
  • #4av5jobb
  • joakim sjöstedt
  • årets unga företagare

Vi företräder närmare 60 000 företagare, vilket ger oss en stor möjlighet att påverka och driva opinion för ett bättre företagarklimat. Våra medlemmar gör oss till en stark och trovärdig röst i maktens korridorer.

Pressjour Företagarna