Företagsfabriken i Kronoberg presenterar stolt två nya inkubatorföretag: Nextgen Classroom och Snöleo

Företagsfabriken är glada att introducera två nya inkubatorföretag som har gått med i vår gemenskap för att driva innovation och tillväxt i Kronoberg. Nextgen Classroom och Snöleo representerar spännande företag med passion och drivkraft för att förändra sina respektive branscher.

Nextgen Classroom grundades av Ella Brodin och Max Malm med en vision om att förändra landskapet för digital utbildning. Med en unik kombination av IT-utveckling och pedagogik har företaget skapat en banbrytande plattform som integrerar AI-baserade lösningar för lärare och elever. Deras webbapplikation fungerar som en kunskapsbank och erbjuder en rad funktioner från språkundervisning till läsförståelseverktyg. Nextgen Classroom har redan väckt stort intresse bland lärare och skolor och är för närvarande en del av Företagsfabrikens inkubatorprogram.

Snöleo, grundat av Petter Tärbe och Jon Kølle, strävar efter att revolutionera golfkläder med sitt fokus på hållbarhet och prestanda. Inspirerade av det välkända friluftsmärket Patagonia, har Snöleo skapat en golfkollektion med högkvalitativa material från ZQ-certifierade gårdar på Nya Zeeland. Deras första produkt, en piké i merinoull, är bara början på deras planer för att erbjuda naturliga och hållbara alternativ inom golfkläder. Med en stark passion för golf och hållbarhet är Snöleo redo att göra sitt avtryck på golfbranschen.

”Vi på Företagsfabriken är stolta att få möjligheten att följa Nextgen Classroom och Snöleo i deras fortsatta utveckling. Företagen har spännande affärsidéer med tydligt fokus på hållbarhet och AI. Vi kan konstatera att deras respektive värdeerbjudanden ligger helt rätt i tiden och skapar stort intresse från marknaden.” säger Michael Hjelm, Plats- och affärsutvecklingsansvarig på Företagsfabriken i Kronoberg.

Både Nextgen Classroom och Snöleo är entusiastiska över möjligheten att vara en del av Företagsfabrikens inkubatorprogram och ser fram emot att dra nytta av det breda nätverket och stödet som erbjuds här. Genom samarbete och innovation strävar dessa två företag efter att göra betydande framsteg inom sina respektive områden och vi på Företagsfabriken ser fram emot att vara en del av deras resa.

För mer information:
Fredrik Lindblad, VD, Företagsfabriken i Kronoberg AB