Daniel Karlsson (tv) och André Francois (th).

Startup-företaget Happy at Work vidare som enda svenska startup till mentorprogram i Budapest

Pressmeddelande Design Terminal

Den svenska healtech-startupen Happy at Work blev ett av 13 av ifrån början 175 bolag från 30 länder som gick vidare till sista steget i uttagningen till den internationella acceleratorn som drivs av Design Terminal i Budapest. Väl på plats i den sista uttagningen imponerade Happy at Work så pass mycket att de blev erbjudna en plats till att delta i den internationella acceleratorn i Budapest.

-Powercampet vi deltog i var fantastiskt roligt och lärorikt. Vi blev inspirerade av mentorerna och de andra deltagarna, vilket gjorde att vi gav allt varje dag. Det gav resultat, säger VD André Francois.

Tremånaders programmet i Budapest fokuserar på social impact inom fyra kategorier; arbete & utbildning, sjukvård, mobilitet och miljön. Programmet innbär nära samarbete med lokala näringslivet, workshops och även ett individuellt mentorskap. Fokus under tre månader ligger på ”profitable social impact”.Programmet börjar redan nu i april och redan nästa vecka åker André Francois tillsammans med nya kollegan Daniel K. Johansson ner till Budapest.

-Under dessa tre månader kommer vi ha ett kontor på plats i Budapest. Det känns även otroligt spännande att det läggs extra fokus på HealthTech företag och social impact. Något som vi tycker är otroligt viktigt för fortsatta utvecklingen av samhället berättar André

Happy at Work är ett webbaserat verktyg för att löpande mäta medarbetarnas välmående och arbetsbelastning. Genom snabba och användarvänliga undersökningar kan företaget jobba förebyggande mot en bättre arbetsmiljö. Förutom att vara en del av Design Terminal är Happy at Work en del av Health Tech Nordic och Företagsfabriken. Via Skapa-stiftelsen har även Happy at Work vunnit hederspris inom kategorin årets unga innovatörer.