Pressmeddelande -

Doldisföretaget med miljardomsättning packar måltider till välgörenhetsorganisation i Globen

Trots sina hundratusentals återförsäljare runtom i världen, varav 30 000 bara i Skandinavien, och sin miljardomsättning är Forever Living för många ett doldisföretag i Sverige. Företaget grundades 1978 av Rex Maughan, som än idag är helägare, med visionen om att tillgängliggöra aloe verans fördelar till den breda publiken. Idag är Forever Living världens största producent och distributör av aloe vera-produkter.

- Forever Living har väldigt trogna kunder i Sverige och resten av Norden. Faktum är att vi säljer en miljon liter av vår aloe vera-dryck varje år. Det kanske är förvånande för vissa, eftersom inte alla känner till hur stora vi faktiskt är, säger Fredric Alerstam, Country Manager på Forever Living Scandinavia.

I maj samlas återförsäljare från hela världen i Stockholm för en helg full med utbildningar, produktlanseringar, firande och nätverkande. Global Rally är ett enormt företagsevent, så stort att det behövde läggas i Globen. Här samlas återförsäljare från 160 länder för att utbyta erfarenheter och peppa varandra. Kronan på verket är dock sessionen som anordnas tillsammans med välgörenhetsorganisationen Rise Against Hunger, där deltagarna packar måltider som kommer att skickas från Globen till länder och flyktingläger i akut behov av hjälp så som Sydsudan, Jemen och Mocambique.

- Vi har ett mål för företaget globalt att packa fem miljoner måltider till förmån för Rise Against Hunger fram till och med nästa år. Över tre miljoner är avklarade och vi hoppas att kunna bidra med ytterligare 280 000 i Globen. Vi passar helt enkelt på att göra gott när vi samlas så många på ett ställe. Kraften när 15 000 människor arbetar tillsammans för en god sak är oerhört stark, säger Fredric Alerstam.