Skönhet börjar på insidan

Forever Marine Collagen är ett kosttillskott som fokuserar på hud, hår och naglar. Marint kollagen har fått sällskap av vitaminerna A, C, biotin, mineralen zink och koenzym Q10 i smidiga portionspåsar.

Rengöringsprodukter, lotions och serum i all ära, men hudvård börjar inifrån. Därför är Forevers senaste hudvårdsprodukt ett kosttillskott. Forever Marine Collagen boostar med kollagen, vitaminer och mineraler med fullt fokus på att ta hand om hud, hår och naglar inifrån och ut.

Kollagen från havet

Som hörs på namnet innehåller Forever Marine Collagen kollagen från havet. Man skiljer på bovint kollagen från nötkreatur och marint kollagen från fisk. Peptidmolekylerna i marint kollagen är mindre, så de är lite lättare för kroppen att tillgodogöra sig.

Vitaminer och mineraler

Förutom marint kollagen innehåller de smidiga portionsförpackningarna även vitamin C som bidrar till normal kollagenbildning, och zink som bidrar till att bibehålla normala naglar. Dessutom vitamin A som bidrar till att bibehålla normal hud, biotin som bidrar till att bibehålla normal hud och hår, och koenzym Q10.

Färdigblandad och klar

På toppen av detta innehåller de färdigblandade portionsförpackningarna en hel rad med botaniska ingredienser såsom acerola, grönt te, gojibär och svartpepparextraktet piperin. Tillsammans gör dessa ingredienser att Forever Marine Collagen inte smakar det minsta fisk, bara en friskt syrlig bärsmak. Forever Marine Collagen är redo att drickas överallt, när som helst.