​SOUTHERN SWEDEN @ FORM/DESIGN CENTER

31.01.15 - 01.03.15

Sverige var partnerland under fjolårets Business of Design Week och Malmö stad och Region Skåne genomförde en gemensam satsning i samarbete med lokala aktörer. Business of Design Week är den största plattformen för design i Asien och var ett unikt tillfälle att visa upp skånsk innovation och spjutspetsdesign, samt möjliggöra för utvalda designföretag att möta bland annat asiatiska inköpare.

Southern Sweden skapade en mötesplats i den svenska paviljongen, där det bland annat hölls seminarier under ledning av Media Evolution, kreativa workshops med Återskapa, designutställning framtagen av Form/Design Center, plats för business möten eller bara vila. Mässan hade 30.000 besökare under tre dagar i december 2014.

Samarbetspartners:

Form/Design Center, Invest in Skåne, Media Evolution, Nina Warnolf.

• industridesign
  • möbeldesign

Form/Design Center är en dynamisk och välbesökt mötesplats för form, design och arkitektur. Här hittar du mycket av det bästa och senaste inom svensk design. Årligen visas ett tjugotal utställningar om industridesign, konsthantverk, möbel- och textildesign, arkitektur och stadsutveckling, mode, grafisk formgivning och illustration. Form/Design Center arrangerar även föreläsningar och debatter och är en arena för möten och utbyten mellan formgivare, allmänhet, forskning och näringsliv.