Ruotsalainen avauskokoonpanoon xpuff ovat vastatuulessa

-Uusi älypuhelimen lisävaruste mahdollistaa kommunikoinnin ilman huminaa ja meluääniä

Kommunikointi ja liikkuva elämäntyyli kuuluu nykyaikaan jonka seurauksena mutkaton synkronisointi tekniikan ja sosiaalisen elämän välillä on kysyttyä. Tämän vuoksi on kehitetty ratkaisu - xpuff -joka vähentää häiritseviä, ympäristössä syntyviä ääniä, erityisesti kun älypuhelimeen puhuja on liikkeellä.

Xpuff on uusi älypuhelimen lisävaruste joka estää tuulen huminan ja minimoi ääniä siten että ”puffi” kiinnitetään kuulokejohdon mikrofoni- tai äänentarkistusosaan. Näin vähenevät sivuäänet ja keskustelujen, filmausten ja äänitteiden laatu paranee.

”Olin myrskyisenä päivänä kävelyllä koirani kanssa ja puhuin puhelimeen ystäväni Jochenin kanssa. Puhelusta ei tullut mitään kun tuulen aiheuttama humina esti meitä kuulemasta toisiamme. Ajattelin että ”Nyt tämä saa riittää!” ja ryhdyin työstämään ajatusta sivuääniä poistavan lisälaitteen kehittämiseksi. Nyt työn tulos on valmis – olemme kehittäneet xpuffin. On mahtavaa markkinoida xpuffia juuri tähän aikaan vuodesta jolloin ulkona oleskelu saattaa olla haaste sinänsä”, kertoo Lukas Belsander, xpuffin toimitusjohtaja ja yhtiön perustaja.

Auditiivisten häiriöiden ongelmat voivat olla mutkikkaita, mutta xpuff itsessään on muotoiltu helppokäyttöiseksi. Älypuhelimen lisävaruste, joka soveltuu Apple EarPod-kuulokkeisiin, koostuu kolmesta elektroniikattomasta osasta – ulkoinen kaksiosainen muovikuori, tehty kierrätetystä muovista, ja kuoren sisällä olevasta pehmeästä osasta. Pehmeä osa kierretään kuulokejohdon mikrofoniosaan johon se lukitaan ulkokuoren osien avulla. Pehmeä osa on myös helppo poistaa kuulokejohdosta. Tuotteen osat ja pakkaus on helppo lajitella kun ne poistetaan käytöstä – koknaisuus on ympäristöystävällinen. SP Sveriges Tekniska Forskningsinstitut on testannut xpuff:in ja todennut että tuulen huminasta johtuva ääni vähenee 70 -76 prosenttia liikkeen ollessa 4-12 m sekunnissa.

Markkinoilla on jo samantyyppisiä tuotteita, mutta useimmat niistä on tehty pelkästä äänieristeestä, ilman ympärille laitettavaa, lukittavaa ulkokuorta. Tuotteen kehitystyön aikana, olemme kokeilleet lisävarustetta juostessa, pyöräillessä, purjehtiessa ja kävellessä. Olemme huomanneet että pelkkä ääniersite ei riitä hyvän laadun takaamiseksi.

Toivomme että tuotteemme helpottaa aktiivisen elämäntyylin ihmisiä, erityisesti kaupunkimiljöössä. ”Ehkäpä joku innostuu kiertämään korttelia kuntoilumielessä ja puhelimeen puhuessa”, toteaa Jochen Lavéno Mangelsdorff, xpuffin tateellinen johtaja ja ytiön perustaja.

xpuff on nyt valmis markkinoitavaksi vuoden tiiviin kehityksen ja prototyypin testauksen tuloksena. Jotta askel xpuffin tuotantoon olisi mahdollista panostaa xpuff-tiimi crowfundingkamppanjaan IndieGoGo-siten kautta.

IndieGoGo kampanja, aktiivinen nytLINK

Otattehan mielellään yhteyttä kun haluatte testata tuotteen.

Kotisivu: thexpuff.com

Kuvat/filmi: mynewsdesk.com/se/formthesolution

Some: facebook.com/theXpuff I instagram.com/theXpuff

Lisätiedot:
Jochen Lavéno Mangelsdorff

jochen@thexpuff.com

• Lifestyle

• suomalainen

xpuff-tietoa

xpuff on älypuhelimeen liitettävä lisävaruste jonka avulla matkapuheluiden laatu paranee – lisälaite vähentää, minimoi ja estää häiritseviä sivuääniä. Tuotteen ovat kehittäneet ruotsalainen yrittäjä- ja designkaksikko Lukas Belsander ja Jochen Lavéno Mangelsdorff jotka myös johtavat yritystä Form The Solution. Tavaramerkki xpuff on patentoitu ja sen omistaa Form The Solution-yritys.

Form The Solution

Philosophy

Question everything - Everyday situations drive us to question and rethink why things are the way they are.

Learn from the past – Our passion for old-school ways, forgotten methods and techniques is a true inspiration for us.

Solutions in life - Our goal is to change and enhance our users’ quality of life with simplistic efficiency.

Love for the future – The combination of creativity and business reflection allows us to change today and create the future of tomorrow.

Ela Battal

Press contact Copywriter, Communications & Public Relations Communications & Public Relations, Copywriting, Editing, Translation, Research +46728894048

Jochen Laveno Mangelsdorff

Press contact Creative Director & Co-Founder Design & Communication +46708424891