Libitum gav rekord-påsk på Öresund

ÖRESUNDSLINJEN kan nu summera en strålande påskvecka ombord färjorna. Det blev en påsk med rekordmånga gående passagerare, där färjornas restauranger lockade många gäster att tura på sundet. Särskilt den nya restaurangen på Tycho Brahe, Libitum Social Dining, fick en fantastisk start.

ÖRESUNDSLINJEN har precis fått sammanställt trafiken för påsken, som sträcker sig från skärtorsdagen till och med annandag påsk, måndag. Det blev en påskhelg där många passagerare njöt av en god måltid i restaurangerna ombord.

Nästan 71 000 gående passagerare reste fram och tillbaka över Öresund under påsken. Det är några procent fler än förra året – och den bästa påsken för gående passagerare någonsin. Och i år satte sig många till bords i restaurangerna.

”Vår nya restaurang, Libitum Social Dining, hade 1 136 matgäster under påsken – så restaurangen har fått en helt fantastisk start”, berättar en nöjd CEO för Molslinjen, Kristian Durhuus.

Siffrorna visar att även många danskar har tagit till sig vad "tura" innebär, dvs. att resa fram och tillbaka flera gången mellan Helsingborg och Helsingör och ”hygge sig”.

"Vi kan se att nästan en tredjedel av gästerna har bokat bord genom den danska hemsidan – och det är positivt – och kanske lite överraskande att så många danskar redan hittat till vår flytande restaurang. Härligt att vi lyckas skapa en ny mötesplats mitt på Öresund mellan Danmark och Sverige genom Libitum", säger Kristian Durhuus, som också kan glädja sig över fina omdömen från restaurangens gäster.

De många restauranggästerna bidrog till att omsättningen inom Food & Beverage ökade med över 15 procent jämfört med förra påsken.

Restaurang Libitum Social Dining hade sin första öppningsdag den 28 mars.

För mer information, kontakta Molslinjens PR- och kommunikationschef, Jesper Maack på
+45 20 19 62 15 eller mejl jma@molslinjen.dk