Vi seglar som vanligt!

ForSea trafikerar Öresund med hög frekvens och utgör därmed fortsättningsvis den trygga länken mellan Sverige och Danmark. Rutinerna är väl inkörda och genomarbetade, allt för att kunna erbjuda ett resande under trygga former.

Danmark har infört strängare reserestriktioner för de svenska resenärerna. ForSea seglar dock vidare och upprätthåller därmed seglatsen för personal inom sjukvårdssektorn, övriga jobbpendlare och frakttrafik, men också för resande av mer lustfylld karaktär. Möjligheten till höstlovsaktivitet, inköpstur eller restaurangbesök kvarstår fortfarande. ForSea har sedan pandemins utbrott utarbetat rutiner för att säkerställa gästernas vistelse. Ombord väntar avkoppling och shopping i en trygg inramning, där alla är välkomna att Tura ombord. Att Tura, segla fram och tillbaka på Öresund utan att gå av i Danmark, är möjligt för alla svenska resenärer, oavsett vilken region man bor i. Med ”parkera ombord biljett” kan man dessutom ta bilen med sig på en T/R över Öresund, handla i shopen och packa varorna direkt i bilen innan man åter nått sin hemmahamn.

För frakttrafiken gäller dessutom extra avgångar, utanför ordinarie turlista. Detta för att kunna erbjuda en flexibilitet och möta transportbehov till och från Skandinavien.

En fortsatt förbindelse mellan Danmark och Sverige är av stor vikt. Vi måste säkerställa transport över sundet av såväl produkter som arbetspendlare. Att vi dessutom kan erbjuda en avkopplande resa med både restaurangbesök och shopping känns också värdefullt. Att Tura på Öresund uppskattas av många resenärer och vi är extra glada att vi kan hålla traditionen vid liv, under säkra former. ForSea ska ses som en trygg och ansvarsfull länk, vare sig det gäller transport eller resande som privat resenär, säger Kristian Durhuus, CEO på ForSea.

Information angående COVID-19

ForSea och färjelinjen mellan Helsingborg-Helsingör följer myndigheternas riktlinjer för minskad smittspridning av COVID-19. Vi har gott om plats ombord, extra rengöringsrutiner av alla ytor, handsprit finns tillgänglig och vi uppmanar alla resenärer att hålla avstånd och stanna hemma vid minsta symptom. Ombord på våra båtar ska man bära munskydd, med undantag för när man sitter ner för att äta eller dricka. Läs mer på www.forsea.se/corona