Påminnelse: Inbjudan till seminarium om skatteflykt

Stoppa Skatteflykten” är en del av den internationella kampanjen ”End Tax Haven Secrecy” och drivs i Sverige av Forum Syd som bevakar frågor kring kapitalflykt i världen. En namnsamling pågår till stöd för ett upprop till G20. Varje år förlorar fattiga länder mer pengar genom olaglig skatteflykt än vad de tar emot i bistånd.

Inbjudan till seminarium!

Fredag den 23 /9 presenteras rapporten ” Bringing the Billions Back- How Africa and Europe Can End Illicit Capital Flight”. Rapporten förklarar hur kapitalflykt från fattiga länder går till, dess omfattning, konsekvenser för utveckling, vilka åtgärder som vidtagits, och vad som krävs för att sätta stopp för flödet. Ett bra tillfälle att få mer kunskap om kapitalflykt!

Medverkar gör författarna; Dr Attiya Waris, vice ordförande för Tax Justice Network, verksam vid Universitetet och Högsta domstolen i Nairobi, och medlem i OECD:s ’Task Force on Tax and Development’, Moses Kulaba, Policy Forum Tanzania och Kristina Fröberg, Forum Syd.

Tid och plats

Fredag  23/9,  8.30-10.00, Postmuseum, Gamla Stan, Stockholm. Anmälan till seminariet görs via www.forumsyd.org  senast 21/9. Frågor? Kontakta Kristina Fröberg, Forum Syd kristina.froberg@forumsyd.org 08-50637163

Seminariet finansieras av Svenska Institutet