Bär du också på en idé - sluta fundera - testa din idé på en erfaren entreprenör!

Som ett led i arbetet för framtidens entreprenörskap arrangerade Founders Alliance igår en innovationskväll, i samarbete med den ideella studentdrivna entreprenörskapsföreningen Excitera på KTH för studenter vid skolorna inom SSES (Stockholm School of Entreprenuership) och Vinnova för att inspirera studenter att testa sina idéer på Founders Alliance erfarna entreprenörer.

Med temat från idé till verklighet fick studenterna lyssna på och diskutera sina tankar och idéer med Greger Hagelin – grundare WESC, Ulf Lindberg – grundare Enhancer, Christopher Engman – grundare Vendemore, Elias Jacobson, grundare Eolus Vind, Emilia Lindmark och Erik Johansson, grundare E & E Glasses, Casten von Otter - grundare Brain Accounting, Peder Berge – grundare Payer och Thomas Rogalin – grundare BITE. Därefter följde en paneldebatt och frågestund med entreprenörerna. Medverkande i denna satsning på fler innovationer för Sverige är också Peter Cederqvist – grundare New Start Nordic, Peter Ingman – grundare MyNewsdesk, Gunnar Jacobson – grundare Kontanten,  Fredrik Adolfsson – grundare Webforum Nordic.

För dig som missade kick-offen anmäl din idé till excitera.se/FA senast måndagen den 15 april. Kanske kan just din idé bli en innovation.

De 20 mest intressanta idéerna går vidare till Founders Alliance Innovation Camp (19-21 april) med mat och logi, där du får vidareutveckla din idé tillsammans med erfarna entreprenörer som mentorer. Om din idé är riktigt bra får du möjlighet till en projektanställning där du utvecklar din idé tillsammans med entreprenören.

Vid frågor kontakta:

Niclas Carlsson, 070 810 78 05, niclas.carlsson@foundersalliance.com

Albin Mörner, 070 209 24 71, albin@excitera.se

Founders Alliance är ett affärsnätverk för Sveriges främsta entreprenörer. Founders Alliance startades 2001 som ett forum för grundare med erfarenhet av att bygga starka tillväxtföretag. Vår ambition är att utveckla våra medlemmars verksamhet och förbättra affärsklimatet för Sveriges entreprenörer. Kriterier för medlemskap är en viss nivå av omsättning, lönsamhet och samhällsengagemang. Founders Alliance har idag cirka 600 medlemmar i hela Sverige.
www.foundersalliance.com