Cydonias grundare Alf Tönnesson Årets Förebildsentreprenör

Cydonias grundare Alf Tönnesson Årets Förebildsentreprenör

Alf Tönnesson, grundaren av Cydonia är entreprenören som för sin talang och sitt hårda arbete belönas med priset som Årets Förebildsentreprenör på Entreprenörsgalan Syd 2013. Bakom utmärkelsen står entreprenörsnätverket Founders Alliance och deras 600 medlemmar och partners.

Alf Tönnesson är entreprenören som grundade Cydonia-koncernen, där bland annat företag som Nationalencyklopedin, Bra Böcker och Stabenfeldt ingår. Cydonia-koncernen omsätter drygt en miljard kronor och har 500 anställda.

Alf Tönnesson mottar utmärkelsen Årets Förebildsentreprenör 2013 för sitt livslånga entreprenörskap på Entreprenörsgalan Syd.

– Hedrande att få utmärkelsen Årets Förebildsentreprenör, jag är gärna en förebild för unga. Det är inspirerande att vara här och se så många entusiastiska unga entreprenörer, det gör att jag känner mig yngre, säger Alf Tönnesson.

– Alf Tönneson är en stor förebild för Sveriges entreprenörer. Han förenar framgångsrikt och ansvarsfullt företagsbyggande med långsiktigt ägande, säger Niclas Carlsson, Founders Alliance grundare och VD.

Om utmärkelsen Årets Förebildsentreprenör

Årets Förebildsentreprenör är en av fyra utmärkelser som Founders Alliance årligen delar ut på Entreprenörsgalan Syd. Syftet med utmärkelserna är att inspirera till ett uthålligt företagsbyggande i Sverige genom att belöna och lyfta fram särskilt framgångsrika entreprenörer.

Niclas Carlsson, tel: 0708107805, e-post: niclas.carlsson@foundersalliance.com

Regions

Founders Alliance är ett affärsnätverk för Sveriges främsta entreprenörer. Founders Alliance startades 2001 som ett forum för grundare med erfarenhet av att bygga starka tillväxtföretag. Vår ambition är att utveckla våra medlemmars verksamhet och förbättra affärsklimatet för Sveriges entreprenörer. Kriterier för medlemskap är en viss nivå av omsättning, lönsamhet och samhällsengagemang. Founders Alliance har idag cirka 600 medlemmar i hela Sverige.
www.foundersalliance.com