Founders Alliance har utsett juryn för utmärkelsen Årets Grundare 2019

Founders Alliance har utsett juryn för utmärkelsen Årets Grundare 2019

För att utse vinnaren av Founders Alliance främsta utmärkelse Årets Grundare 2019 kommer en jury bestående av ordförande Shori Zand, Avesina; Anders Wall, Beijer och Anders Wall Stiftelse; Christina Wahlström, Mama Mia; Sofi Franzén, Eventyr samt Ola Serneke, Serneke, tillika vinnare av Årets Grundare 2018, att lyssna till de fyra finalisternas presentationer och därefter göra en bedömning utifrån kriterierna för utmärkelsen.

Juryns bedömning kommer att ske på dagen i samband med Entreprenörsgalan, som hålls på Berns i Stockholm den 19 september, och vinnaren presenteras under galamiddagen på kvällen. Efter en omfattande process, där de fyra entreprenörer som har rankats högst utifrån FA-index har tagits fram, är de fyra finalisterna till Årets Grundare: Helena Casserlöv Kvist, grundare av Meritmind och Brightby; Magnus Greko, grundare av Opus; Henrik Nilsson, grundare av Inrego Aktiebolag samt Ole Sauar, grundare av Jollyroom. Läs mer om finalisterna.

Utmärkelsen Årets Grundare tilldelas entreprenörer som på ett föredömligt sätt har byggt ett framgångsrikt företag utifrån kriterier inom omsättning, lönsamhet, antal anställda och samhällsengagemang. Utmärkelsen är en del av Founders Awards.

Founders Awards Symbol Årsringarna

Det börjar som ett frö i grundarens huvud. För att det ska växa sig starkt krävs tålamod och ofantligt mycket ork. Under ett företags utveckling varvas starka år och goda förhållanden med magra och tuffa år utan tillväxt. Founders Awards stiliserade årsringar berättar denna historia.

Founders Alliance är ett samverkansforum för erfarna entreprenörer. Sedan starten 2001 har Founders Alliance byggt upp, stärkt och utvecklat medlemskretsen till att nu innefatta stora delar av Sveriges absolut tyngsta och mest erfarna företagsgrundare. Vår målsättning är att fler ska bygga långsiktigt framgångsrika företag. Medlemmarna samverkar för att göra varandra mer framgångsrika och att utveckla samhället genom ökat entreprenörskap. Inom Founders Alliance finns en outtömlig källa till kunskap, erfarenheter, kontakter och inspiration.

Läs mer om Founders Alliance här