Fyra unga entreprenörer tävlar om att bli bäst i södra Sverige

Pressinbjudan

Fyra unga entreprenörer tävlar om att bli bäst i södra Sverige

Jacob Westerlund 23 år, Thomas Jönsson 24 år, Rikard Jönsson 24 år och Mattias Tyrberg 26 år driver framgångsrikt egna företag. På onsdag utses en av dem till finalist för region Syd i Founders Awards och går vidare till den nationella finalen i Stockholms stadshus den 7 oktober 2010. Förutom Årets Unga Entreprenör kommer Årets Grundare i Södra Sverige att utses. Syftet med utmärkelserna är att lyfta fram framgångsrika entreprenörer och därmed sporra blivande och etablerade entreprenörer att bygga uthålliga och stora internationella företag.

Vinnaren av utmärkelsen Årets Unga Entreprenör i Södra Sverige presenteras nu på onsdag den 2 juni.
Bakom utmärkelsen står entreprenörsnätverket Founders Alliance. Syftet är att lyfta fram framtida förebilder, främja unga entreprenörers tillväxtvilja och öka antalet arbetstillfällen.

Plats 2 juni: Malmö Arena, Loge 507, Arenagatan 13
17.15 – Prisutdelning: Årets Unga Entreprenör Syd och Årets Grundare Syd

17.30 - Möjligheter till intervjuer med alla deltagande finalister finns på förmiddagen. Kontakta oss för mer information. Vinnaren kan intervjuas direkt efter prisutdelningen på plats.

Nominerade Årets Unga Entreprenör 2010

Jacob Westerlund.
Grundare av Wilson Creative. Nominerad av Young Entrepreneurs of Sweden.  Kalmar

Thomas Jönsson.
Grundare av REHIFI.se.  Nominerad av Fena.  Hjärup

Rikard Jönsson.
Grundare av Haptikat AB. Nominerad av Drivhuset. Malmö

Mattias Tyrberg.
Grundare till Saplo. Nominerad av MINC. Malmö

Tävlingen Founders Awards genomförs med fyra regionfinaler. De som vinner i Öst, Syd, Väst och Norr går vidare till Sverigefinal på EntreprenörsGalan den 7 oktober i Stockholms stadshus.

För mer information och intervjuer kontakta:
Niclas Carlsson, grundare Founders Alliance.
Tel: 0708-10 78 05 e-post: niclas.carlsson@foundersalliance.com

Founders Alliance är Sveriges ledande entreprenörsnätverk för Sveriges främsta företagsgrundare. Genom skräddarsydda seminarier och inspirerande nätverksträffar får våra medlemmar tillgång till de viktiga affärskontakterna och det kunskapsutbyte som krävs för ett ännu mer framgångsrikt entreprenörskap. Tillsammans med våra medlemmar och partners utvecklar vi inte bara våra medlemmars kompetens och affärsverksamhet, vi arbetar också hårt med ambitionen att förbättra Sveriges affärsklimat för företagsgrundare. För mer information www.foundersalliance.com