Nominerade till Årets Unga Grundare 2020

Nominerade till Årets Unga Grundare 2020

För att trygga framtiden är det viktigt att unga, duktiga grundare med potential att bygga framgångsrika tillväxtbolag uppmärksammas, och därför har tio unga, lovande entreprenörer nominerats till Founders Alliance utmärkelse Årets Unga Grundare. De är alla nominerade av Sveriges studentorganisationer, inkubatorer eller Founders Alliance och våra medlemmar.

Årets Unga Grundare tilldelas unga entreprenörer för förmågan att utveckla produkter och tjänster som sysselsätter människor samt bidrar till nytta för kunden. Årets Unga Grundare har potential att bygga ett framgångsrik företag, vara en god ledare samt utvecklas till en förebild för andra unga entreprenörer. Syftet med utmärkelsen är att främja unga entreprenörers framgång och tillväxtvilja. Utmärkelsen är en del av Founders Awards.

De nominerade till Årets Unga Grundare 2020 är:

Anton Nakic, grundare Bon Cena
Elvira Eriksson, grundare Mockberg AB / Mockberg China
Azddin Benberkan, grundare Quickbutik
Isak Werme, grundare Liqway
Sandra Jönsson, grundare Wellbefy
John Drakenberg Renander, grundare Alex Therapeutics
Julia Wrede, grundare Gravel
Ludwig Pettersson, grundare Savelend Credit Group
Olle Sandberg och Tobias Göransson, grundare Corlin Eyewear
Viktor Stensson, grundare Bokio

Founders Alliance grundkriterier för Årets Unga Grundare är att den nominerade grundaren:

• är under 30 år vid nomineringstillfället
  • har startat och driver ett aktiebolag
  • grundaren och eventuella medgrundare tillsammans är majoritetsägare
  • har minst en betalande kund
  • har fakturerat minst 500 000 kr
  • har potential att bli en framgångsrik entreprenör

Founders Alliance medlemmar kommer att rösta fram de fyra finalister som går vidare till final i samband med Entreprenörsgalan den 24 september då en jury utser den slutgiltiga vinnaren som presenteras på galan.Årets Unga Grundare är en av flera utmärkelser som Founders Alliance årligen delar ut på Entreprenörsgalan.

Läs mer om de nominerade här

Founders Alliance är ett samverkansforum för erfarna entreprenörer. Sedan starten 2001 har Founders Alliance byggt upp, stärkt och utvecklat medlemskretsen till att nu innefatta stora delar av Sveriges absolut tyngsta och mest erfarna företagsgrundare. Vår målsättning är att fler ska bygga långsiktigt framgångsrika företag. Medlemmarna samverkar för att göra varandra mer framgångsrika och att utveckla samhället genom ökat entreprenörskap. Inom Founders Alliance finns en outtömlig källa till kunskap, erfarenheter, kontakter och inspiration.

Läs mer om Founders Alliance här