Olle Blomqvist Årets Förebildsentreprenör på Entreprenörsgalan Väst 2013

Olle Blomqvist Årets Förebildsentreprenör på Entreprenörsgalan Väst 2013

Olle Blomqvist är entreprenören och postorderkungen som genom sin talang och sitt hårda arbete förverkligat sina idéer. Nu uppmärksammas han för sitt arbete och mottar priset som Årets Förebildsentreprenör på Entreprenörsgalan Väst 2013. Bakom utmärkelsen står entreprenörsnätverket Founders Alliance och deras 600 medlemmar och partners.

Olle Blomqvist har en lång historia inom svenskt näringsliv. Han är innovatören som 1947 grundade Ellos och utvecklade svensk distanshandel och därmed satte postorderkatalogen på kartan.

Nu får Olle Blomqvist själv motta en utmärkelse för livslångt entreprenörskap på Entreprenörsgalan Väst, som hålls ikväll på Palace i Göteborg, som Årets Förebildsentreprenör 2013.
– Jag är mycket smickrad över att få utmärkelsen och det ska bli roligt att vara med på Entreprenörsgalan Väst. Jag tycker om att umgås med både unga och mer erfarna entreprenörer och det får jag tillfälle att göra nu, säger Olle Blomqvist.

Olle Blomqvist är en förebild för framtidens entreprenörer. Han är en föregångare inom en hel bransch, säger Niclas Carlsson, Founders Alliance grundare och VD.

Om utmärkelsen Årets Förebildsentreprenör

Årets Förebildsentreprenör är en av fyra utmärkelser som Founders Alliance årligen delar ut på Entreprenörsgalan Väst. Syftet med utmärkelserna är att inspirera till ett uthålligt företagsbyggande i Sverige genom att belöna och lyfta fram särskilt framgångsrika entreprenörer.

Niclas Carlsson, grundare och vd Founders Alliance. Tel: 070-810 78 07. niclas.carlsson@foundersalliance.com

Founders Alliance är ett affärsnätverk för Sveriges främsta entreprenörer. Founders Alliance startades 2001 som ett forum för grundare med erfarenhet av att bygga starka tillväxtföretag. Vår ambition är att utveckla våra medlemmars verksamhet och förbättra affärsklimatet för Sveriges entreprenörer. Kriterier för medlemskap är en viss nivå av omsättning, lönsamhet och samhällsengagemang. Founders Alliance har idag cirka 600 medlemmar i hela Sverige.
www.foundersalliance.com