Olof Stenhammar och Melker Andersson i ny rap för entreprenörer i Sverige

Olof Stenhammar och Melker Andersson i ny rap för entreprenörer i Sverige

Entreprenör är man tills man dör. I en ny musikvideo tar OMX grundare Olof "MC Stonehammer" och stjärnkrögaren Melker "Slim Gravy" Andersson entreprenörskapet till en ny nivå. I en rap attack hyllas hela Sveriges entreprenörer i en satsning av Founders Alliance som i höst arrangerar Entreprenörsgalan.

Det är ett kall att vara entreprenör, knappast ett nio till fem-jobb. Men ingen jobbar hårt utan att ha kul. Och i musikvideon Founders Rap Attack får vi se helt nya sidor av Olof Stenhammar och Melker Andersson uppbackade av komikern Jakob Öqvist och Niclas Carlsson på Founders Alliance.

- Det är oerhört kul att starta och driva företag, och med den här videon vill vi hylla entreprenörskap som är en viktig del av samhället. Men med hjälp av humorn vill vi också visa på att det krävs mycket av en entreprenör, det är ofta långa arbetsdagar och ibland längtar man helt enkelt hem, säger Niclas Carlsson, vd på Founders Alliance.

Musikvideon Founders Rap Attack är också en inbjudan och en start på omröstningen inför EntreprenörsGalan som hålls den 24 september i Blå Hallen i Stockholms Stadshus. Då koras vinnarna i de olika kategorierna Årets Grundare, Årets Unga Entreprenör, Årets Portföljbyggare och Årets Förebild. Under sommaren röstas vinnarna i kategorierna Årets Grundare och Årets Unga Entreprenör fram av medlemmarna i Founders Alliance och, från och med i år, också av allmänheten.

Se filmen: http://www.flowseven.com/player/player.php?id=119

Niclas Carlsson, grundare Founders Alliance. Tel: 0733-10 78 07. niclas.carlsson@foundersalliance.com

Founders Alliance är ett kunskapsföretag som arbetar med utveckling av entreprenörsdrivna tillväxtföretag. Företaget har idag cirka 600 medlemmar som startat och driver uppskattningsvis över 3 000 svenska tillväxtföretag. Målsättningen är att ge Sveriges entreprenörer nödvändiga verktyg, resurser och individer för att öka möjligheterna för dem att växa snabbare och mer effektivt. Founders Alliance organiserar events, utbildningar och seminarier med tema företagsutveckling för medlemmar och partners.
Läs mer på www.foundersalliance.com