Sigtunaskolan Humanistiska Läroverk  - Första gymnasieskolan i Sverige som deltar i Entreprenörsutmaningen av Founders Alliance

Sigtunaskolan Humanistiska Läroverk - Första gymnasieskolan i Sverige som deltar i Entreprenörsutmaningen av Founders Alliance

Som första gymnasieskola i Sverige genomfördes Entreprenörsutmaningen av Founders Alliance på Sigtunaskolans Humanistiska Läroverk, SSHL, i helgen.

På plats fanns Niclas Carlsson, vd och grundare av Founders Alliance; Helena Åsberg, vd och grundare av Unicorn; och Greger Hagelin, grundare av WeSC som berättade om sin entreprenörsresa samt Lena Ramfelt, föreläsare om globalt entreprenörskap vid Stanford University. Entreprenörerna deltog även i en paneldebatt kring entreprenörskap och eleverna på SSHL hade möjlighet och ställa frågor och delta i diskussionen. Intresset var stort bland eleverna och efteråt hade de möjlighet att mingla med deltagarna ur panelen, ett tillfälle som många tog till vara.

I samband med paneldebatten kunde eleverna anmäla sig till Entreprenörsutmaningen, en landsomfattande tävling kopplad till Entreprenörsboken. Alla elever som anmälde sig till tävlingen fick ett eget exemplar av Entreprenörsboken utan kostnad.

Entreprenörsutmaningen har tidigare i år genomförts på Södertörns Högskola, Handelshögskolan i Stockholm och på KTH och SSHL blir alltså första gymnasieskola att delta i tävlingen med syftet att få fler framtida entreprenörer som bygger livskraftiga och framgångsrika företag som kan försörja och utveckla Sverige.

För mer information om Entreprenörsutmaningen gå in på Entreprenörsutmaningen

Vid frågor kontakta:

Niclas Carlsson,
070 - 810 78 05, Niclas.carlsson@foundersalliance.com

Founders Alliance är ett affärsnätverk för Sveriges främsta entreprenörer. Founders Alliance startades 2001 som ett forum för grundare med erfarenhet av att bygga starka tillväxtföretag. Vår ambition är att utveckla våra medlemmars verksamhet och förbättra affärsklimatet för Sveriges entreprenörer. Kriterier för medlemskap är en viss nivå av omsättning, lönsamhet och samhällsengagemang. Founders Alliance har idag cirka 600 medlemmar i hela Sverige.
www.foundersalliance.com