Spela in årets entreprenörsång i operatappning med Robert af Jochnick, Melker Andersson och Birgitta Brodin

Nu på fredag den 2 juli bjuds allmänheten in för att tillsammans med bland annat Oriflames grundare Robert af Jochnick, stjärnkrögaren Melker Andersson och Receptas grundare Birgitta Brodin spela in årets entreprenörsång vid Stockholms stadshus. Syftet med sången, som spelas in för andra året i rad, är att fira startskottet inför Entreprenörsgalan 2010. Nu önskar entreprenörerna i Founders Alliance allmänhetens hjälp med att göra årets entreprenörsång till en riktig hit.

– Det är oerhört kul att starta och driva företag, men det krävs även ett kraftfullt gehör från allmänheten för att vi ska lyckas som entreprenörer. Glimten i ögat och humor är också viktiga komponenter och sången som vi nu bjuder in allmänheten till innehåller allt detta, säger Niclas Carlsson, grundare Founders Alliance.

Tid: Media och allmänheten är välkomna 13.00-14.00 utanför Stockholms stadshus.
Ingång Borggården mot Hantverkargatan.

I entreprenörsången som spelas in på plats får vi se helt nya sidor av entreprenörerna uppbackade av meriterade operasångare och Niclas Carlsson, grundare av Founders Alliance.

Entreprenörsången lanseras i augusti och är en inbjudan till allmänheten om att delta i omröstningen av Sveriges bästa entreprenörer i flera olika kategorier; Årets Grundare, Årets Unga Entreprenör, Årets Portföljbyggare och Årets Förebild. Vinnarna utses på Entreprenörsgalan som för åttonde året i rad arrangeras i Stockholms Stadshus den 7 oktober.

För mer information:
Niclas Carlsson, grundare Founders Alliance.
Tel: 0708-10 78 05, 0733-107836. E-post: niclas.carlsson@foundersalliance.com

Founders Alliance ägs och drivs av landets främsta företagsgrundare. Medlemmar och partners utbyter erfarenheter, affärsmöjligheter och inspireras till ökad entreprenörsframgång.  Vår övertygelse är att entreprenören utgör ett avgörande fundament för samhället genom att skapa värdefulla produkter och tjänster, exportintäkter, fler och uthålliga arbetstillfällen samt ökad välgörenhet. Founders Alliance organiserar möten, utbildningar och förmedlingar tillsammans med medlemmar och partners. Vår vision är att skapa det främsta sammanhanget för världens främsta entreprenörer. Läs mer på www.foundersalliance.com.