Foto: Evan Pantiel

Sveriges entreprenörer samlades igår på Entreprenörsgalan 2018

På Entreprenörsgalan av Founders Alliance träffades igår landets mest framstående entreprenörer och deras närstående för att hylla entreprenörskapet och dess positiva samhällseffekt.

Galan hölls på Berns i Stockholm och under de vackra kristallkronorna bjöds det på en kväll i glädjens, stolthetens och gemenskapens tecken, då de 300 gästerna fick möjligheten att umgås och utbyta erfarenheter kring middagsborden. Kvällens inspirationstalare var Bonnie Roupé, Bonzun och Mikael Kretz, Qgroup samt vinnarna av kvällens utmärkelser. Musiken och underhållningen stod Polabbet för.

Under kvällen uppmärksammades framgångsrika entreprenörer genom utmärkelser i kategorierna:

Årets Unga Entreprenör som mottogs av Johanna Ingelsson, grundare av Equestrian Stockholm.

Årets Grundare Sverige som tilldelades grundaren av Serneke, Ola Serneke.

Årets Förebildsentreprenör som delades ut till Kristina Lindhe, grundare av Lexington.

Tidigare på dagen hölls också Entreprenörernas Samhällsråd där förebilderna i Founders Alliance samlades för att diskutera hur de på bästa sätt kan fortsätta att bidra till samhällsnyttan.

- Det är helt fantastiskt att för sjuttonde gången få samla och hylla Sveriges främsta entreprenörer. Deras starka engagemang och långsiktiga bolagsbyggande för samhället framåt och kommer oss alla till del, säger Niclas Carlsson, VD och grundare av Founders Alliance.

Tags

Founders Alliance är ett nätverk för Sveriges ledande entreprenörer. Här finner du stora delar av Sveriges absolut tyngsta och mest erfarna företagsgrundare.

I allt vi gör verkar vi för att öka möjligheterna för Sveriges entreprenörer att växa och bygga uthålliga företag genom tillgång till nödvändiga resurser och individer genom våra medlemmar och experter.

Founders Alliance företräder entreprenörerna i Sverige och drivs av 600 medlemmar som har 3000 bolag med över 250 000 anställda.  Medlemmarna samverkar för att göra varandra mer framgångsrika och att utveckla samhället genom ökat entreprenörskap. www.foundersalliance.com