Fastighetsbranschens utbildningsnämnd anlitar Four PR

Fastighetsbranschens Utbildningsnämnd ska se över sin kommunikation och har därför nu tecknat avtal med PR- och kommunikationsbyrån Four PR. I uppdraget ingår ett brett stöd, från att strategiskt se över FU:s presentations- och informationsmaterial till presshantering, relationsbyggande och lobbying. Arbetet påbörjades i slutet av augusti.

Fastighetsbranschens Utbildningsnämnd, FU, en ideell förening som arbetar för kompetenssäkring i fastighetsbranschen. FU företräder branschen i utbildnings- och kompetensfrågor och finansieras genom kollektivavtal mellan arbetsmarknadens parter. Under hösten påbörjas också lanseringen av ett helt nytt validerings

– Ett viktigt arbete för oss den närmsta tiden är att bilda opinion kring fastighetsbranschens kompetensförsörjningsutmaningar, både inom branschen och i de politiska leden, så att vi alla kan samarbeta för att säkerställa att det finns bostäder och lokaler om 10 år. I det arbetet är så klart god kommunikation en nyckel och vi är väldigt glada att kunna jobba med Four PR som har erfarenhet av både opinionsbildning och kompetensförsörjningsfrågor sedan tidigare, säger Lena Nyquist, verksamhetschef på FU.

Har tidigare erfarenhet från intresseorganisationer och utbildning
Four PR har en lång erfarenhet från den ideella världen, både från branschorganisationer som Handelskammaren Mälardalen och från ideella föreningar som Scouterna, Sveriges Veteranförbund och Örebro Läns Idrottsförbund. Företaget har också erfarenhet i kompetensförsörjningsfrågor från projektet YH Mälardalen där de sedan 2011 drivit opinion för fler relevanta yrkeshögskoleutbildningar i Mälardalen.

Four PR kommer även hjälpa FU med lanseringen av FAVAL, ett helt nytt system för validering av fastighetsbranschens yrkesroller.

• PR, kommunikation

• kund

Four PR grundades 2010 i Örebro men har i dag även kontor i Stockholm och är verksamma i hela Norden. Byrån sysselsätter i dag 5 personer och anlitas av kunder både i och utanför Sverige, inom B2B, B2C och intresseorganisationer. De största kunderna är Ford Motor Company, Lantmännen Unibake, Knauf Insulation och Engcon Holding.