Nyhet -

Mark Strong får huvudrollen i FOX Networks Groups första egenproducerade serie Deep State

Deep State är en mörk och intensiv spionagethriller i åtta delar som har premiär på FOX våren 2018. Inspelningarna startar i maj 2017. Deep State är skriven av Matthew Parkhill (Rogue), Simon Maxwell (American Odyssey) och Steve Thompson (Sherlock, Dr Who).

Mark Strong spelar huvudrollen som Max Easton, en man som tvingas inse att han inte längre kan fly från sitt förflutna. Max är en före detta spion som nu ger sig tillbaka in i leken för att hämnas sin son. Han hamnar mitt i ett hemligt krig där underrättelsetjänster använder kaoset som sprider sig i Mellanöstern som sitt främsta vapen. Förutom en familjefars personliga kamp skildrar Deep State en mörk politisk och ekonomisk maktkamp.

Deep State utspelar sig i Storbritannien, USA, Iran, Libanon och Frankrike. Det är en fängslande berättelse med spänning, action och dubbelspel för att skildra en spions hänsynslösa värld. En värld som kan få dig och de du älskar, dödad.

För första gången någonsin står FOX Networks Group (Europé & Africa) som beställare. Serien kommer att visas på FOX-kanalen i 50 länder.

– Då och då får man ett manus som man bara inte kan lägga ifrån sig, Deep State är ett utmärkt sådant exempel. Jag är otroligt stolt över att få arbeta med FNG på deras första regionala dramaproduktion och jag ser väldigt mycket fram emot att återvända till TV, säger Mark Strong.

I övriga roller ser vi bland andra:
Karima McAdams, Robert Connolly, Isaac och Anthony LaPaglia.

Vid frågor, vänligen kontakta: Sara Lindström, FOX Networks Group,sara.lindstrom@fox.com, tfn +46 (0)768-77 79 56.

• deep state