FOX skapar historia när Outcast lanseras på Facebook Live

För första gången används Facebook Live för att lansera en tv-serie när Robert Kirkmans nya serie Outcast visas samtidigt i 61 länder i Europa och Afrika

FOX skapar historia när de som första tv-kanal lanserar en ny dramaserie på Facebook Live samtidigt i 61 länder i Europa och Afrika. Fredag 20 maj klockan 22.00 kommer tittare i bl. a. Sverige, England, Italien, Spanien, Polen, Tyskland, Turkiet och Sydafrika se det första avsnittet av Outcast exklusivt via Facebook Live.

- Robert Kirkman har genom andra framgångsrika serier skapat en armé av fans över hela världen. Samarbetet med Facebook ger fansen möjligheten att se Outcast samtidigt tvärs över Europa och Afrika. Vi är stolta över att samarbeta med Facebook för att ge tittare en unik tittarupplevelse på den här stora skalan, säger Clara Scherman, Senior Director Nordic Acquisitions och Head of Channel FOX Sverige.

Outcast baseras på serietidningen med samma namn och handlar om den unga mannen Kyle Barnes, spelad av Patrick Fugit (”Gone Girl”). Barnes har i hela sitt liv varit besatt av demoner och isolerar sig från omgivningen i rädsla för att göra människor han bryr sig om illa. För att återta sitt normala liv påbörjar Barnes en resa för att finna svar tillsammans med pastorn och evangelisten Anderson, spelad av Philip Glenister (”Life on Mars”), och gör då en upptäckt som kan förändra hans och världens öde för alltid...

Övriga skådespelare är Wrenn Schmidt (“Boardwalk Empire,” “Person of Interest”) som Megan Holter; Reg E. Cathey (“House of Cards,” “The Wire”) som Polischef Giles; Kate Lyn Sheil (“House of Cards,”) som Allison; David Denman (“13 Hours”), som Mark Holter; Catherine Dent (“The Shield”, “Astronaut Wives Club”) som Janet Anderson; Brent Spiner (“Star Trek: Next Generation”) som Sidney; Grace Zabriskie (“The Killing”) som Mildred; Melinda McGraw (“The X Files”, “Mad Men”) som Patricia MacCready; och Lee Tergesen (“The Americans”) som Blake Morrow.

Outcast visas på Facebook fredag 20 maj klockan 22.00 och ses via FOX Facebook-sida https://www.facebook.com/FOXSverige/

Outcast har premiär på FOX-kanalen måndag 6 juni klockan 21.55.

För mer information:

Natalie Roghult, Project Manager Marketing & PR, FOX Networks Group