​Nytt avtal mellan Fox Networks Group och Com Hem

Fox Networks Group (FNG) i Norden och Com Hem har slutit ett nytt avtal som gäller från den 1 februari 2018 och som bland annat innebär att National Geographic får ökad distribution. Dessutom blir Com Hem först i Sverige med att lansera den nya on demand-tjänsten National Geographic+ och FOX+ förstärker sin position då även denna tjänst lanseras hos Com Hem.

- Vi är stolta över att vi nu intensifierar vårt samarbete med Com Hem via flertalet plattformar och skärmar. Com Hem blir först i Sverige med att lansera vår nya on demand-tjänst National Geographic+ och introducerar dessutom världsberömda serier på FOX+ till sina kunder. Dessutom är vi glada att Com Hem gör National Geographics unika dokumentärserier och filmer tillgängliga för en ännu större publik genom ytterligare distribution, säger Hans van Rijn, VD, FNG Norden.

- Fox Networks Group och Com Hem delar en passion för högkvalitativt innehåll. Den nya säsongen av Modern Family och det nya spiondramat Deep State, i vilken Fares Fares har en roll, visas på FOX. Den nya komediserien Speechless med Minnie Driver och alla säsonger av den välkända serien Prison Break kommer vara tillgängliga på FOX+ 12 månader efter att de visats på linjär TV. På National Geographic ser vi fram emot premiärer såsom One Strange Rock med Will Smith och säsong 2 av Genius, i vilken Antonio Banderas gestaltar Pablo Picasso. På National Geographic+ ser vi bland annat MARS och The Long Road Home. Detta är ett framåtblickande avtal som signalerar värde och prestige hos våra varumärken, produkter och vårt innehåll på den svenska marknaden, avslutar Hans van Rijn.

- Fox och National Geographic är två globala varumärken med en historia av högkvalitativ TV och filmproduktion bakom sig. Fox med fokus på drama och underhållning och National Geographic som det kanske ledande varumärket inom fakta och dokumentärprogram. Det är inspirerande att tillsammans med FNG kunna lansera nya tjänster i linje med våra kunders behov och efterfrågan. Tjänster som är tillgängliga över samtliga plattformar och dessutom innehåller program i UHD, vilket blir en premiär på Com Hem, säger Simon Gate, innehållschef på Com Hem.

Om FOX+
FOX+ lanserades under 2017 och är tillgängligt i nio länder med fler lanseringar under 2018. FOX+ innehåller hundratals timmar med högkvalitativa amerikanska serier och erbjuder tittarna serier från 20th Century Fox Television, Fox 21 Television Studios, FX Productions och FNG Global. FOX+ finns på följande marknader: Norden - MTG och Canal Digital (Sverige, Danmark, Finland, Norge), Com Hem (Sverige) Tyskland - Deutsche Telekom, Frankrike – CANAL, Portugal – NOS, Sydafrika - Cell C, och Grekland - Vodafone TV.

Serier på FOX+ våren 2018

• Legion S1
  • Atlanta S1
  • 24 Legacy
  • Bones S12
  • American Dad S12
  • Prison Break S5
  • Family Guy S15
  • Last Man Standing S6
  • Rosewood S2
  • Empire S4

Om National Geographic+
National Geographic+ är den senaste av produktlanseringar från Fox Networks Group (FNG) Europa och Afrika. National Geographic+ ger tittarna exklusiv tillgång till den stora katalogen av program från National Geographic. National Geographic+ lanseras i år i Sydafrika (Cell C), Danmark (YouSEE), Grekland (Cosmote TV) och Sverige (Com Hem) och fler lanseringar följer under året.

Om Fox Networks Group Norden
Fox Networks Group Norden driver fyra betal-tv-kanaler såsom National Geographic, Nat Geo Wild, FOX och Baby TV, samt icke-linjära tjänsten FOX +.Fox Networks Group Norden ingår i FNG Europa & Afrika som driver 151 kanaler i 52 länder. Genom kanaler som FOX, FOX Sports och National Geographic ser 250 miljoner människor, 40 procent av befolkningen, och 150 miljoner hushåll FNG Europa & Africas utbud. Det gör varumärket till en ledande aktör inom underhållning, fakta och sport.

För ytterligare information var vänlig kontakta:
Bessie Wedholm, Fox Networks Group
Tfn: +46 (0)70 298 38 01