Premiär för Seth MacFarlanes scifi-komedi The Orville

Family Guy och Ted-skaparen Seth MacFarlanes scifi-komedi The Orville är redan klar för en andra säsong när den nu har premiär med sin första på FOX. Den 26 februari flyger vi ut i rymden med besättningen på U.S.S Orville. Vi möts garanterat av många starka personligheter, humor och drama.

Komediserien The Orville utspelar sig 400 år framåt i tiden. Ombord på Orville hittar vi en brokig skara människor, d v s besättningen, som både består av människor och utomjordiska livsformer. Chefen över dem alla är Ed Mercer (MacFarlane) - en något desillusionerad officer, som på olika sätt försöker återhämta sig efter att ha hittat sin fru (Adrianne Palicki) i säng med en annan. Eds liv blir inte enklare av att frun utnämns till kapten på fartyget. Under sina resor i yttre rymden möter besättningen både märkliga varelser och faror samtidigt som de, precis som vi andra, måste handskas med jobbrelaterade problem som vi alla känner igen… även om U.S.S. Orvilles kolleger ibland kommer från andra planeter.

Första säsongen av The Orville består av 13 avsnitt och är en härlig blandning av komik och dramatik, som många fans av Star Trek kommer att känna igen. I USA var The Orville en av höstens stora succéer och är redan klar för en andra säsong .

Pilotavsnittet av The Orville är regisserad av Jon Favreau, som också står bakom storsuccéer som Djungelboken och Iron Man.

Premiären av The Orville är en del av ett nyligen undertecknat avtal mellan den nordiska grenen av Fox Networks Group (FNG) och 20th Century Fox. Bland de nya serier som har haft premiär och som kommer ha premiär på FOX Sverige finner vi Modern Family, dramaserien 9-1-1 från radarparet Ryan Murphy och Brad Falchuk samt The Gifted och Ghosted.

The Orville har säsongspremiär på FOX måndag den 26 februari kl 21.00.

För ytterligare information och för screeninglänk var vänlig kontakta:
Bessie Wedholm, Fox Networks Group, +46 (0)70 298 38 01, bessie.wedholm.consultant@fox.com.