Spännande sci-fi drama i nytolkningen av War of the worlds på FOX

När astronomer upptäcker en radiosändning från en annan galax är det ett definitivt bevis på utomjordiskt intelligent liv. Inom några dagar utplånas mänskligheten; bara en liten grupp överlever i en för övrigt öde värld. War of the worlds har premiär på FOX i Sverige den 31 oktober kl. 22.00

Gör dig redo en mångfacetterad serie baserad på den tidlösa berättelsen skriven av H.G. Wells. War of the worlds förenar drama och science fiction och är en djärv tolkning som utspelar sig i nutidens Europa. Denna samtida thriller visar hur mänskligheten utplånas i en förödande utomjordisk attack. I serien får man följa en liten grupp överlevare med skådespelare som Gabriel Byrne och Elizabeth McGovern i spetsen. De söker svaret på frågan om vilka dessa angripare är och varför de vill utplåna oss människor.

Detta är en berättelse om vanliga människor under extraordinära omständigheter, men de är mer än bara offer i ett brutalt krig. För som vi kommer att inse, är utomjordingarnas attack på jorden inte helt slumpmässig.

War of the worlds är skriven och skapad av BAFTA-pristagaren Howard Overman (Misfits, Crazyhead, Merlin) och är executive producerad av Julian Murphy, Johnny Capps och Howard Overman från Urban Myth Films. Serien levererar spänning från allra första avsnittet med en kritikerrosad rollbesättning: Gabriel Byrne, Elizabeth McGovern, Léa Drucker, Natasha Little, Daisy Edgar Jones, Stéphane Caillard, Adel Bencherif och Guillaume Gouix.

Howard Overman, Executive Producent och författare kommenterade: ”Vår episka tolkning av War of the worlds kommer att få tittarna att bänka sig i soffan. Serien är full av mystik och intriger och i sin helhet handlar vår berättelse om mänskligheten. Vad skulle hända om utomjordingar attackerade oss i morgon och om livet som vi känner till det skulle förändras, hur skulle vi klara det?”

Denna nytolkning är en samproduktion mellan FOX och CANAL+, skapad av Urban Myth Films. War of the worlds kommer att sändas på FOX i över 50 länder i Europa och Afrika.

Missa inte War of the worlds som har premiär på FOX i Sverige den 31 oktober kl. 22.00