Gå direkt till innehåll
Finalist 5. Folke Bernadottes bro - Årets Stockholmsbyggnad 2020. Fox Belysning levererade 100 st små LED-puckar som är integrerade i en metallprofil under överliggaren i trä.

Finalist 5. Folke Bernadottes bro - Årets Stockholmsbyggnad 2020

Juryns kommentar:

"Bron ger med sin strategiska placering en helt ny koppling som skapar ett nytt flöde i staden. Med sin fackverkskonstruktion blir den ett nytt inslag men samtidigt en naturlig del av Djurgårdens landskap. En gestaltning med kvaliteter som behållits från den första presenterade idén till sitt slutgiltiga utförande."

Fox Belysning levererade 100 st små LED-puckar som är integrerade i en metallprofil under överliggaren i trä. Gå in och rösta innan den 24 maj, på https://vaxer.stockholm/tema/arets-stockholmsbyggnad/...

.

Arkitekt: Rundquist Arkitekter

Byggherre: Kungl. Djurgårdens förvaltning

Produkter: HLS Ledstångsbelysning

Fotograf: Lasse Olsson

Johannes Larsson

Jesper Nörthen

Presskontakt Produktchef/Ljuskonsult 08-440 85 47

Belysningsarmaturer för kontor och övrig offentlig miljö, men självklart också moderna hem - både ute och inne.

Fox Belysning AB utvecklar och marknadsför belysningslösningar för kontor och övrig offentlig miljö, men självklart också moderna hem. Sedan flera år också Gatubelysning.
Vi arbetar utifrån en princip om enkelhet i design, material och funktion. I kraft av sin enkelhet och materialval förstärker våra produkter det design- och kvalitetsmässiga uttrycket på en byggnad eller ett inredningsprojekt. LED-belysning, LED-downlight, LED-spotlight och inte minst ledstångsbelysning med LED är några av våra specialiteter.