Frälsningsarmén i Husby åker till Furuvik och startar fotbollslag
Sommaren 2026 tar Frälsningsarméns kollo Sommarkul för första gången med ensamstående mammor och barn till Furuviks djurpark och Gröna Lund. Det är också premiär för Sommarkuls eget fotbollslag, som möter andra tonåringar i en serie. Porslinsmålning är en annan nyhet på sommarkollot i Husby.