Retorikexperten Elinor Falkman analyserar debatter på Framtidsarenan

På Framtidsarenan hålls två inrikespolitiska debatter under onsdagen 17 juni mellan fyra ledarskribenter kl 10 och mellan fyra ungdomsförbund kl 11. Retorikexperten Elinor Falkman ger efter varje debatt sin analys av de argument som tagits upp och hur talarna lyckades med sin leverans.

– Det ska bli spännande att se hur vi går från panik och krishantering till politik och framtidsplanering. Vilka politiska poänger finns det att göra i dagens pandemiklimat? Det gäller att ha strategin klar, säger Elinor Falkman Retorikexpert.

Elinor Falkman började arbeta med retorik i familjeföretaget som 19-åring och har under åren som gått jobbat som kursledare, lärare och coach. Har tidigare och vid sidan om också arbetat med organisationsutveckling, sälj, som retoriklärare på KTH, som reseledare och som domare i UR:s ungdomsprogram Retorikmatchen. Spenderar helst fritiden på resande fot och återfinns ofta med familjen i Stockholms skärgård. Elinor har en HR-examen från Uppsala Universitet, med retorik- och juridikstudier som tillägg.

Läs mer om Elinor på Falkman Råd & Retorik.